II ASSEMBLEA DE FAMILIARS DE L’ESCOLA

 

El dimecres, 19 de setembre, a les 16.30h. va tenir lloc la Segona Assemblea de familiars dels nostres alumnes de l’Escola Mediterrani. Van assistir unes vint-i-vuit famílies aproximadament, junt amb la presidenta de l’associació de dones gitanes Drom Kotar Mestipen.

Es van tractar diferents temes que preocupen i afecten al dia a dia del centre, com el tema de l’absentisme, l’atenció a la diversitat, la necessitat de col.laboració de les famílies, o les activitats extraescolars. Les diferents famílies van opinar i aportar el seus punts de vista per intentar participar en la millora del centre.

A més a més, es va incidir en la nova trajectòria que està iniciant el centre gràcies al Projecte Comunitats d’Aprenentatge, junt amb el treball passat ja realitzat amb el Pla Estratègic.

 

SANTA TECLA A LA NOSTRA ESCOLA!

El dilluns, 17 de setembre, ens va venir a visitar la Mulassa de Santa Tecla!!

Tots els petits volien provar-la i fer-la ballar!!

Us deixem unes quantes imatges de com va anar  . . .

INICI DE L’ESCOLA COM A COMUNITAT D’APRENENTATGE

La presa de contacte amb el projecte de Comunitats d’Aprenentatge, la  va iniciar la  Directora en una reunió general ,   el 28 de febrer de 2012, on ens va explicar, al professorat del Centre,  els  trets característics d’aquest projecte. També va proposar al Claustre, la lectura del llibre: “Aprendizaje dialógico en la Sociedad de la Información “ escrit per  Ramón Flecha,  Carme García i altres; i publicat per l’Editorial Hipatia. 

 

Cal remarcar l’assessorament que hem tingut per part de la Carme Garcia Yeste, perquè ens va motivar molt fins al punt d’implicar-nos en el procés de transformació d’un centre educatiu en una Comunitat d’Aprenentatge. 

 

En aquest punt ja estàvem dins  de la primera fase , que és la de la Sensibilització.

 

De manera que per poder continuar adequadament en el projecte , la Directora va demanar (dins del nostre Pla de Formació de Centre i del PAC’09) l’ assessorament i Curs de Sensibilització de Comunitats d’Aprenentatge, al qual part del professorat s’hi va inscriure. En aquest curs  vam poder conèixer les bases teòriques, el marc metodològic, les fases de transformació que es durien a terme al nostre centre; així com  models d’escoles semblant al  nostre perfil, on havia  funcionat aquest projecte.

 

Al finalitzar aquest curs de Sensibilització de Comunitats d’Aprenentatge, cinc mestres més del Claustre ens vam inscriure a un segon curs relacionat amb el projecte: es tractava d’un curs de l’entorn virtual Odissea de Comunitats d’Aprenentatge.  Amb aquests dos cursos va finalitzar aquesta primera fase de Sensibilització.

 

Arribats en aquest punt i després de rebre la informació pertinent i suficient sobre el projecte de transformació del centre en una  Comunitat d’Aprenentatge;  ens trobàrem   en la segona fase de Presa de Decisions.

 

En aquesta fase  la comunitat educativa decideix si es vol dur a terme el procés de transformació. Es  va convocar al claustre del centre i aquest  va decidir l’ inici del projecte . A continuació els tocava prendre  la decisió a les entitats i agents socials de la comunitat i l’Administració educativa.

 

El dia 16 de Maig, a les 19.30h., la Directora va convocar a les diferents entitats i associacions del Barri ( Gitanos, Associacions de Veïns, Casal Cívic, Ateneu Cultural, Club Ciclista, Pla educatiu d’Entorn i Fundació Casal Amic, una escola de Vila-seca convidada, …), junt amb Inspecció i la URV,  per tal d’explicar en què consistia aquest projecte i alhora demanar la participació de tothom. A  les associacions i entitats, els  va agradar la idea i van mostrar el seu compromís d’implicació en el projecte. 

 Paral·lelament a l’escola ja havíem començat a introduir-nos en els Grups Interactius, d’acord amb el Pla estratègic, tant a les classes d’ E.I. com a E.P. (les fotos adjuntades a sota corresponen als grups interactius organitzats a P5 i 3r, durant el curs passat 2011-12).
Tenint  el compromís adquirit de les entitats, ara calia  convocar als pares i mares del centre per explicar què és una Comunitat d’Aprenentatge i en quina fase del procés ens trobàvem . De manera que, el dia 1 de Juny, a les 9h,  la Directora va convocar als pares a la I Assemblea de Pares de l’Escola Mediterrani. Van assistir unes vint-i-dues famílies aproximadament, i van mostrar el seu acord i suport per dur a terme aquest Projecte (com es pot observar a les tres fotos anteriors).
 Finalitzades la fase de Sensibilització i la Presa de Decisions, el curs vinent 2012-2013 iniciarem una de les fases més especials, la fase del Somni.