Sessió 8 Contes tradicionals

1a part: llegir els contes terrorífics

Recordar la sessió anterior (esquema i conte) i, a continuació, llegir les històries dels contes terrorífics i comentar-los.

2a part: contes tradicionals

Pluja d’idees sobre contes tradicionals i anotar-los a la pissarra.

    • Pinotxo, Carlo Collodi.
    • Peter Pan, James Matthew Barrieh.
    • Hansel i Gretel, Whilhelm Grimm.
    • Els músics de Bremen, Germans Grimm.
    • Rínxols d’Or, Perrault.
    • El flautista d’Hamelin, Grimm.
    • Les set cabretes i el llop, .
    • El vestit nou de l’emperador, Andersen.
    • La sireneta, Andersen.
    • El soldadet de plom, Andersen.
    • La rateta que escombrava l’escaleta.
    • El gat amb botes, Charles Perrault.
    • La ventafocs. (Conte popular).
    • El gegant egoista, Oscar Wilde.

     

     

    En grups de 2 escollir un dels contes de la llista. Un cop escollit, han de buscar la història i ser-ne experts. Caldrà que busquin informació per fer una presentació (format lliure) davant de la classe. Hi ha d’haver:
    • Portada amb títol i membres del grup i una imatge.
    • Breu biografia de l’autor, any de publicació (época) i lloc d’origen.
    • Buscar imatges que representin la història per facilitar l’explicació del conte davant de la classe. L’última imatge ha de ser una conclusió del missatge que ens transmet el conte. Què us ha suggerit i aportat aquesta història?