Primer trimestre
- Introducció al text narratiu: estructura, elements de la narració i tècniques narratives.
- Conèixer alguns dels contes tradicionals que ens han arribat.
- Reescriure un conte, inventar-ne un final, canviar els personatges, introduir nous elements…
- Treballar en grups cooperatius i en parelles.
- Cerca d’informació sobre els autors.
- Participar activament en activitats del centre (apadrinament lector i celebracions diverses).
- Crear un teatre japonès amb la tècnica del Kamichibai amb la finalitat d’explicar un conte inventat als companys d’infantil.
- Iniciar un intercanvi epistolar amb companys d’una altra zona geogràfica del domini lingüístic català.
Segon trimestre
- Introducció a les llegendes catalanes.
- Cerca de recull de llegendes.
- Intercanvi de llegendes explicades oralment amb companys d’una altra zona geogràfica del domini lingüístic català.
- Apadrinament lector amb els alumnes d’infantil i primer cicle de primària.
- Continuïtat de l’intercanvi epistolar.
Tercer trimestre
- Diversitat lingüística
- Introducció al projecte Les llengües del món.
- Cerca i consulta bibliogràfica sobre les llengües minoritàries.
- Disseny i elaboració d’un cartell sobre les llengües minoritàries.
- Preparació de la inauguració i exposició a la Biblioteca Marià Vayreda d’Olot: targetons, discurs d’inauguració…
- Tancament de l’intercanvi epistolar i trobada amb els companys.