BALADES HEAVY

Aquesta setmana em decidit posar balades heavy per què hi havia moltes suggerències relacionades amb aquest tipus de música, i la classe  va decidir dedicar una setmana a aquesta música.

BALADES HEAVY

Normalment, una balada heavy comença amb una introducció de teclat suau o guitarra acústica. Les bateries pesades i guitarres distorsionades no formen part de la cançó fins la tornada o més endavant. Les parts de guitarra elèctrica en general solen utilitzar acords que es sostenen fins al següent canvi d’acord. Els crits i solos de guitarra melòdics són també punts importants d’aquest estil. La interacció a tot arreu de l’arranjament i distorsions és crucial a l’hora de la creació de tensió emocional en la balada heavy. Les lletres solen tractar temes molt sentimentals o profunds, el que marca la diferència de les altres pistes d’un disc de heavy metal forta.

  • · Aquestes son les cançons d’aquesta setmana

Nothing Else Matters és una balada creada per la banda californiana de Heavy Metal Metallica. Va sortir a la venda per primera vegada el 1991 dins de l’anomenat Black àlbum. El cantant la va escriure perquè eren les últimes paraules del seu avi abans de morir, que va ser com el seu pare.

Aquesta cançó també va ser dedicada a Freddie Mercury, difunt vocalista de Queen, un grup citat com una de les principals influències de Metallica.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NcbAibPA2yY[/youtube]

Beth és una cançó de la banda americana de Hard Rock Kiss, escrita pel baterista Peter Criss costat del guitarrista Stan Penridge i el productor Bob Ezrin. És la vuitena pista del seu àlbum Destroyer.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PlZ7mTL4jRY[/youtube]

November Rain apareix en l’àlbum «Use Your Illusion I», amb 9 minuts 12 segons de durada, és una de les cançons més llargues no només d’aquest àlbum, sinó també de les que Guns N ‘Roses ha gravat. Gairebé totes posades en escena del seu tour incloïen una orquestra per a la posada en escena de la cançó.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8SbUC-UaAxE&ob=av3e[/youtube]

Still Loving You és una balada, a més de ser un dels temes més coneguts de Scorpions del seu àlbum de 1984 “Love at First Sting”. La cançó sobretot, és considerada una metàfora referida a l’Alemanya Oriental i Occidental.

“…El teu orgull va crear un mur, tan fort, que no puc travessar

realment no hi ha més possibilitats de començar un cop més?

L’amor, només l’amor pot enderrocar els murs algun dia

i si, he ferit el teu orgull i sé pel que has passat,

hauries donar-me una oportunitat,

això no pot ser el final encara segueixo estimant-te…”

són clares referències al Mur de Berlín i la desesperació que molts alemanys sentien per la seva pàtria dividida.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SUMcA–ejOc[/youtube]

 

Dream On és una cançó interpretada per Aerosmith. Va ser el primer senzill del seu àlbum debut Aerosmith. [1] La cançó va ser escrita pel vocalista Steven Tyler en 1965, quan tenia 17 anys i va ser el primer èxit de la banda. El senzill va ser llançat al juliol de 1973 i va aconseguir el lloc 59 en les llistes de popularitat nacionals.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=txlXcJDtDwM[/youtube]

Moltes gràcies per la vostra col·laboració al bloc. S’agraeix la vostra participació i per molestar-vos en fer les vostres suggerències, intentarem posar el màxim de suggerències que poseu.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

LET IT BE

The Beatles

Hola a tots! Aquesta setmana us volem explicar com es va formar aquest grup.

Quan John Lennon tenia 16 anys va formar un grup amb estil Skiffle amb el nom The Quarrymen amb els seus companys del col·legi al març de 1957.

John va conéixer a Paul Mc Cartney en una festa amb 15 anys , i Paul es va unir al grup com a guitarrista. Paul va convidar al seu amic George Harrison amb 14 anys, per a que sigui guitarrista en febrer del any següent.

El 1960, els companys del col·legi de Lennon van abandonar la agrupació per ingressar en l’escola d’Art de Liverpool, fent que Lennon y McCartney s’encarreguessin de tocar la guitarra rítmica, però els feia falta algú que toqués la bateria. Al gener de 1960, Stuart Sutcliffe, amic de Lennon, va entrar com a baixista i va suggerir canviar el nom a The Beetles (Escarbats) com a homentage a Buddy Holly i The Crickets (Els grills). Van provar altres noms fins que es van decidir per The Beatles.

El gerent no oficial del grup, Allan Williams, va organitzar una reserva a la ciutat d’ Hamburg com a banda musical resident, però els faltava un bateria. A finals d’agost van audicionar Pete Best  i van contractar-lo en aquesta ciutat. En aquests moments, The Beatles eren un quintet.

Cal a 1962, Stuart Sutcliffe, va decidir deixar el grup per tornar als seus estudis d’art. Paul Mc Cartney es va veure obligat a tocar el baix.

Al 1962 el productor  George Martin va firmar un contracte amb el segell Parlophone, d’ EMI Records . A Martin no el va convèncer l’ habilitat amb la que tocava Pete Best , suggerint que el reemplacessin pel bateria Ringo Starr.

Les seves músiques eren molt bones i ells van ser molt populars.

Llàstima que el grup va deixar de tocar el 31 de desembre de 1970.

Com podeu veure, aquests van ser els inicis dels Beatles. Com ells, alguns dels grups de música es formen als col·legis o instituts i des d’aquí van progressant.

Cathy i Manjit

Aquesta setmana hem volgut posar tres canons dels Beatles:

Help, She loves you i Let it be.

Aquí en teniu els enllaços i la lletra de Let it be, que és la cançó que ha sonat més dies.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TU7JjJJZi1Q[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=BOuu88OwdK8[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0714IbwC3HA[/youtube]

Publicat dins de General | Deixa un comentari

MY WAY o….COMME D’HABITUDE

Hola a tots, altra vegada em torno a encarregar jo de la col·laboració al bloc.

La nostra primera intenció va ser posar  My way, cantada només per Franck Sinatra, però una suggerència feta a darrera hora pel Cisco, va fer cambiar una mica la nostra decisió. Gràcies als nostres estimats conserges el muntatge, es va fer a darrera hora de divendres.

Segur que alguns pensareu que perquè no deixàvem tota la cançó de Franck Sinatra. En canvi d’altres triaríeu directament la versió dels Sex Pistols.

Aquesta és només una altra mostra del que són dues versions diferents d’una mateixa cançó.

Potser aquesta sigui una de les cançons de les que es deuen haver fet més versions diferents. Per citar-ne algunes: la de Aretha Franklin, Nina Simone, Andrés Calamaro, Elvis Presley, Celine Dion, Julio Iglesias, Josep Carreras, Luciano Pavarotti, Nina Hagen, Paul Anka, Tom Jones, Los Panchos… per anomenar les més conegudes i així fins  a unes 100 versions diferents. Fins i tot n’hi ha una versió de música àrab. Podeu triar la que més us agradi.

Altra vegada es tracta d’una cançó amb l’original en una llengua diferent, en aquest cas en francès: “Comme d’habitude”. La lletra en anglès va ser adaptada per Paul Anka. Altra vegada el tema de la cançó original en francès, no té res a veure amb el tema en llengua anglesa.

I qui són els compositors? Doncs, “comme d’habitude”, gairebé ningú els coneix. El que sí que podem pensar és que van fer una meravellosa cançó de la que se’n van enamorar molts intèrprets, que la van cantar cadascú matisant-la amb el seu estil i fent-la seva.

Ara ja no us explicaré el motiu pel qual vam decidir posar aquesta cançó, crec que després de tot no tindria importància.

Ah! la setmana que ve tornen a fer els articles els alumnes de 4t.

Dolors

 

Aquí teniu les dues versions que hem posat.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9ZerZbsEMKQ[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WIXg9KUiy00[/youtube]

MY WAY

AND NOW, THE END IS HERE,
AND SO I FACE THE FINAL CURTAIN.
MY FRIEND, I´LL SAY IT CLEAR,
I´LL STATE MY CASE, OF WHICH I´M CERTAIN.
I´VE LIVED A LIFE THAT´S FULL,
I TRAVELLED EACH AND EVERY HIGHWAY.
AND MORE, MUCH MORE THAN THIS,
I DID IT MY WAY.

REGRETS, I´VE HAD A FEW
BUT THEN AGAIN, TOO FEW TO MENTION.
I DID WHAT I HAD TO DO
AND SAW IT THROUGH WITHOUT EXEMPTION.
I PLANNED EACH CHARTED COURSE,
EACH CAREFUL STEP ALONG THE BYWAY.
AND MORE, MUCH MORE THAN THIS,
I DID IT MY WAY.

YES, THERE WERE TIMES,
I´M SURE YOU KNEW,
WHEN I BIT OFF
MORE THAN I COULD CHEW.

BUT THROUGH IT ALL,
WHEN THERE WAS DOUBT,
I ATE IT UP AND SPIT IT OUT.
I FACED IT ALL AND I STOOD TALL,
AND DID IT MY WAY.

I´VE LOVED, I´VE LAUGHED AND CRIED.
I´VE HAD MY FILL, MY SHARE OF LOSING.
AND NOW, AS TEARS SUBSIDE,
I FIND IT ALL SO AMUSING
TO THINK I DID ALL THAT.
AND MAY I SAY, NOT IN A SHY WAY,
´OH, NO, OH, NO, NOT ME, I DID IT MY WAY´.

FOR WHAT IS A MAN, WHAT HAS HE GOT?
IF NOT HIMSELF, THEN HE HAS NAUGHT.
TO SAY THE THINGS HE TRULY FEELS
AND NOT THE WORDS OF ONE WHO KNEELS.
THE RECORD SHOWS I TOOK THE BLOWS
AND DID IT MY WAY.

YES, IT WAS MY WAY.

COMME D’HABITUDE

Je me lève
Et je te bouscule
Tu n’te réveilles pas
Comme d’habitude

Sur toi
Je remonte le drap
J’ai peur que tu aies froid
Comme d’habitude

Ma main
Caresse tes cheveux
Presque malgré moi
Comme d’habitude

Mais toi
Tu me tournes le dos
Comme d’habitude

Alors
Je m’habille très vite
Je sors de la chambre
Comme d’habitude

Tout seul
Je bois mon café
Je suis en retard
Comme d’habitude

Sans bruit
Je quitte la maison
Tout est gris dehors
Comme d’habitude

J’ai froid
Je relève mon col
Comme d’habitude

Comme d’habitude
Toute la journée
Je vais jouer
A faire semblant
Comme d’habitude
Je vais sourire
Comme d’habitude
Je vais même rire
Comme d’habitude
Enfin je vais vivre
Comme d’habitude

Et puis
Le jour s’en ira
Moi je reviendrai
Comme d’habitude

Toi
Tu seras sortie
Pas encore rentrée
Comme d’habitude

Tout seul
J’irai me coucher
Dans ce grand lit froid
Comme d’habitude

Mes larmes
Je les cacherai
Comme d’habitude

Mais comme d’habitude
Même la nuit
Je vais jouer
A faire semblant
Comme d’habitude
Tu rentreras
Comme d’habitude
Je t’attendrai
Comme d’habitude
Tu me souriras
Comme d’habitude

Comme d’habitude
Tu te déshabilleras
Oui comme d’habitude
Tu te coucheras
Oui comme d’habitude
On s’embrassera
Comme d’habitude

Comme d’habitude
On fera semblant
Comme d’habitude
On fera l’amour
Oui comme d’habitude
On fera semblant
Comme d’habitude

Composição: Paroles et Musique: Gilles Thibault, Jacques Revaux, Claude François autres interprètes: Michel Sardou

Publicat dins de General | 1 comentari

LA FOULE

Com que els alumnes de 4t aquesta setmanes han de presentar un treball a classe, seré jo qui us presenti la cançó de la setmana.

Hem triat una cançó que ha patit modificacions, com tantes altres.

Quan una cançó neix passa a ser de la gent que l’escolta i la canta i cadascú que la torna a cantar li afegeix o li treu coses per tal de fer-se la seva. Aquesta setmana tenim:

“La Foule”

Aquesta cançó va ser escrita originalmente per Enrique Dizeo i composta per Angel Cabral l’any 1936. Argentins tots dos, van concebre la cançó com un vals peruà, gènere molt popular a Llatinoamèrica entre els anys 1930 i 1950. El títol original és “Que nadie sepa mi sufrir”

Edith Piaf en va sentir una gravació d’Alberto Castillo l’any 1953 i va decidir cantar-la, però en va cambiar la lletra i amb ella el tema de la cançó. En el tema original, la lletra estava destinada a ser cantada per un home que ha estat abandonat per la seva amant, en la cançó d’Edith Piaf una noia sent l’angoixa per la pèrdua d’un home al qual gairebé no coneix.

Com que es tracta d’un vals, aquesta cançó està escrita en un compàs ¾, però té un ritme ràpid com  és propi dels valsos peruans.

La versió original ha estat versionada per molts cantants de llengua hispana, com Julio Iglesias, Rafael, Omara Portuondo, Tamara…

Edith Piaf cantava aquesta cançó quan tot just començava la història del Rock, al la que pertanyen les cançons que han precedit a aquesta. Com molts d’altres cantants de l’època, Edith Piaf, interpretava cançons melòdiques.

Altres cantants contemporanis d’Edith Piaf van ser Georges Brassens, Georges Moustaki, Jacques Brel, Charles Aznavour, a França. Mentrestant als Estats Units cantava el conegut Frank Sinatra nascut al desembre de 1915 com Edith Piaf.

Si en voleu saber més d’ella podeu consultar la següent web:

http://translate.google.es/translate?hl=ca&langpair=en|ca&u=http://www.enotes.com/contemporary-musicians/piaf-edith-biography

Aquesta setmana la nostra cançó us farà ballar pels passadissos.

Dolors

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Fgn8gZHJZzA&feature=related[/youtube]

Aquí teniu les lletres de les dues cançons.

La Foule

Je revois la ville en fête et en délire
Suffoquant sous le soleil et sous la joie
Et j'entends dans la musique les cris, les rires
Qui éclatent et rebondissent autour de moi
Et perdue parmi ces gens qui me bousculent
Étourdie, désemparée, je reste l�
Quand soudain, je me retourne, il se recule,
Et la foule vient me jeter entre ses bras...

Emportés par la foule qui nous traîne
Nous entraîne
Écrasés l'un contre l'autre
Nous ne formons qu'un seul corps
Et le flot sans effort
Nous pousse, enchaînés l'un et l'autre
Et nous laisse tous deux
Épanouis, enivrés et heureux.

Entraînés par la foule qui s'élance
Et qui danse
Une folle farandole
Nos deux mains restent soudées
Et parfois soulevés
Nos deux corps enlacés s'envolent
Et retombent tous deux
Épanouis, enivrés et heureux...

Et la joie éclaboussée par son sourire
Me transperce et rejaillit au fond de moi
Mais soudain je pousse un cri parmi les rires
Quand la foule vient l'arracher d'entre mes bras...

Emportés par la foule qui nous traîne
Nous entraîne
Nous éloigne l'un de l'autre
Je lutte et je me débats
Mais le son de sa voix
S'étouffe dans les rires des autres
Et je crie de douleur, de fureur et de rage
Et je pleure...

Entraînée par la foule qui s'élance
Et qui danse
Une folle farandole
Je suis emportée au loin
Et je crispe mes poings, maudissant la foule qui me vole
L'homme qu'elle m'avait donné
Et que je n'ai jamais retrouvé...

 

Que nadie sepa mi sufrir

No te asombres si te digo lo que fuiste
una ingrata con mi pobre corazón,
porque el fuego de tus lindos ojos negros
alumbraron el camino de otro amor. 

Y pensar que te adoraba tiernamente
que a tu lado como nunca me sentí
y por esas cosas raras de la vida
sin el beso de tu boca yo me vi 

Amor de mis amores
reina mía ¿qué me hiciste?
que no puedo conformarme
sin poderte contemplar.
Ya que pagaste mal
a mi cariño tan sincero
lo que conseguirás
que no te nombre nunca más. 

Amor de mis amores
si dejaste de quererme
no hay cuidado, que la gente
de esto no se enterará. 

¿Qué gano con decir
que una mujer cambió mi suerte?
Se burlarán de mi
que nadie sepa mi sufrir. 

 

Publicat dins de General | 1 comentari

JAMMING

Hola a Tots !!!

Aquesta setmana hem escollit la cançó ”Jammin” de Bob Marley.

Bob Marley (Robert Nesta Marley Booker) va ser un compositor jamaicà, va néixer el 6 de febrer de 1945 i va morir l’11 de maig de 1981 (amb 36 anys).

La música jamaicana fusiona diversos elements de músiques Nord Americanes(Rhythm and Blues, Rock and Roll i Soul) africanes i de les illes caribenyes de Trinidad i Tobago (Calipso y Soca, que són musiques pròpies del Carib i per tant tenen un ritme amb certa catxassa)

Aquesta música es repetitiva i el seu ritme recorda els ritmes del Carib, una mica mandrosos.

La musica Jamaicana ha tingut influencia en estils que s’han desenvolupat amb posterioritat.

Es propi d’aquesta musica practicar el toasting, que és l’acció de parlar o cantar sobre un ritme monòton. El toasting també es propi de la musica africana. El practiquen musiques com  dancehall, reggae, ska, dub i lovers rock.

Es pensa que l’origen del rap ve del toasting.

Esperem que us agradi molt. Ah! i disculpeu el nostre retard.
Presilia, Sandra, Toni.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=TR5Qo4Pnc94[/youtube]

 

Jamming

WE´RE JAMMING
I WANNA JAM IT WITH YOU,
WE´RE JAMMING, JAMMING
AND I HOPE YOU LIKE JAMMING TOO
AIN´T NO RULES, AIN´T NO VOW, WE CAN DO IT ANYHOW
I AND I WILL SEE YOU THROUGH,
´COS EVERY DAY WE PAY THE PRICE WITH A LITTLE SACRIFICE
JAMMING TILL THE JAM IS THROUGH.
WE´RE JAMMING
TO THINK THAT JAMMING WAS A THING OF THE PAST,
WE´RE JAMMING, JAMMING
AND I HOPE THIS JAM IS GONNA LAST
NO BULLET CAN STOP US NOW, WE NEITHER BEG NOR WILL WE BOW
NEITHER CAN BE BOUGHT OR SOLD.
WE ALL DEFEND THE RIGHT, JAH JAH CHILDREN MUST UNITE
YOUR LIFE IS WORTH MUCH MORE THAN GOLD.
WE´RE JAMMING, JAMMING
WE´RE JAMMING IN THE NAME OF THE LORD
WE´RE JAMMING, JAMMING
WE´RE JAMMING RIGHT STRAIGHT FROM JAH
HOLY MOUNT ZION
HOLY MOUNT ZION
JAH SITTETH IN MOUNT ZION
AND RULES ALL CREATION
YEAH, WE´RE JAMMING, JAMMING
I WANNA JAM IT WITH YOU
WE´RE JAMMING, JAMMING
I´M JAMMED, I HOPE YOU´RE JAMMING TOO
JAM´S ABOUT MY PRIDE AND TRUTH I CANNOT HIDE
TOO KEEP YOU SATISFIED.
TRUE LOVE THAT NOW EXIST IS THE LOVE I CAN´T RESIST
SO JAM BY MY SIDE.

 

 

 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

BEAT IT

 

.Bon dia a tots!!!

Aquesta setmana hem triat la cançó “Beat It” de Michael  Jackson.

Beat It es una cançó escrita i interpretada per l’artista nord-americà Michael Jackson i coproduïda per Quincy Jones.

Va guanyar dos premis Grammy en les categories de la millor cançó de l’any i millor veu masculina de rock. Beat It és una de les cançons més famoses de tota la carrera de Michael Jackson.

El videoclip de “Beat it”, dirigit per Bob Giraldi i coreografiat per Michael Peters, va ajudar a Michael a establir-se com a icona internacional del pop.

 

La cançó comença amb una introducció amb un riff, és una frase que es repeteix sovint a l´acompanyament. L´estructura es la típica d´una cançó amb estrofes i tornades i desprès de la segona tornada hi ha una improvisació amb la guitarra elèctrica .Al final es torna a sentir el riff del principi de la cançó.

 

El vídeo comença amb els membres de dues bandes corrent la veu per reunir-se i lluitar entre ells. Michael, recolzat al seu llit, parla sobre l’absurd de la violència. A mesura que els dos bàndols s’acosten més i més al lloc de l’enfrontament Michael surt del seu llit i vestit amb una caçadora de cuir vermell es dirigeix també al mateix lloc. Ell interromp la baralla entre els caps rivals i tots junts ballen una coreografia entenent que amb la violència no s’arriba enlloc.

La cançó,docns,  tracta d’evitar la lluita i la violència, especialment quan sembla que és l’honor el que está en joc.

Ens ha agradat molt aquesta manera de pensar de Michael Jackson a favor de la no violència.

Nosaltres  havien escoltat aquesta cançó però no sabíem de que anava. Creiem que te raó sobre aquest tema. Nosaltres de vegades ens barallen pel nostre honor, però moltes vegades ens barallem per tonteries i realment no sabem ben be perquè ens barallem.

Sempre és millor arreglar-ho parlant o……………..ballant.

 

Bilal Zejaf , Kevin Toscano , Gary  Sarmiento

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=oRdxUFDoQe0&ob=av2n[/youtube]

BEAT IT

 

they told him don´t you ever come around here
don´t wanna see your face, you better disappear
the fire´s in their eyes and their words are really clear
so beat it, just beat it

[2nd verse]
you better run, you better do what you can
don´t wanna see no blood, don´t be a macho man
you wanna be tough, better do what you can
so beat it, but you wanna be bad

[chorus]
just beat it, beat it, beat it, beat it
no one wants to be defeated
showin´ how funky strong is your fighter
it doesn´t matter who´s wrong or right
just beat it, beat it
just beat it, beat it
just beat it, beat it
just beat it, beat it

[3rd verse]
they´re out to get you, better leave while you can
don´t wanna be a boy, you wanna be a man
you wanna stay alive, better do what you can
so beat it, just beat it

[4th verse]
you have to show them that you´re really not scared
you´re playin´ with your life, this ain´t no truth or dare
they´ll kick you, then they beat you,
then they´ll tell you it´s fair
so beat it, but you wanna be bad

[chorus]
letras4u.com » letras traducidas al español
just beat it, beat it, beat it, beat it
no one wants to be defeated
showin´ how funky strong is your fighter
it doesn´t matter who´s wrong or right

[chorus]
just beat it, beat it, beat it, beat it
no one wants to be defeated
showin´ how funky strong is your fighter
it doesn´t matter who´s wrong or right
just beat it, beat it, beat it, beat it, beat it

[chorus]
beat it, beat it, beat it, beat it
no one wants to be defeated
showin´ how funky strong is your fighter
it doesn´t matter who´s wrong or right

[chorus]
just beat it, beat it, beat it, beat it
no one wants to be defeated
showin´ how funky strong is your fighter
it doesn´t matter who´s wrong or who´s right

[chorus]
just beat it, beat it, beat it, beat it
no one wants to be defeated
showin´ how funky strong is your fighter
it doesn´t matter who´s wrong or right

[chorus]
just beat it, beat it, beat it, beat it
no one wants to be defeated
showin´ how funky strong is your fighter
it doesn´t matter who´s wrong or right
just beat it, beat it

Publicat dins de General | 1 comentari

YOU KNOW I’M NO GOOD

Hola, aquesta setmana tenim: You know I’m no good d’Amy Winehouse. Pertany al seu segon disc Back to Black

Ara us explicarem qui estil de musica va desenvolupar Amy Winehouse.

Ella va començar cantant rap en alguns clubs de Londres quan encara era una adolescent amb la primera banda que va fundar : Sweet ‘n’ Sour .Molt aviat es va començar a interessar pel Jazz, el Blues, el Soul i el Funky.

El primer disc “Frank” té mes influencia del Jazz, peró en el segon “Back to Black” s’interesa més per Soul.

El Soul és un gènere musical que va néixer als Estats Units a finals dels anys 50 i combina elements del Gospel, el Jazz i el Rhithm & Blues (R&B)

Gospel: es una musica de cor dels negres afroamericans. La cantaven a les esglésies. Va sorgir al segle XVIII.

Blues: és un gènere musical i vocal i instrumental. Utilitza unes determinades les notes anomenades Blues (blaves). Té un patró repetitiu de dotze compassos que es va repetint tot fent improvisacions sobre el mateix.

El terme Blues, significa “tristesa”. Té relació amb les cançons espirituals, els cants de treball, les balades anglosaxones i crits de camp.

Rhythm & Blues: És un terme musical producte del màrqueting, introduït als Estats Units el 1949 per Jerry Wexler des de la revista Billboard. Va ser definit com una mescla de Jazz, Gospel i Blues.

Aquestes musiques van néixer dins la comunitat negre, als Estats Units, que patia els efectes del racisme.

El Soul va arribar a l’Imperi Britanic cap al mitjans del segle 20, de mans dels “mods”, eren joves que vestien amb elegància i compraven discs de Soul i Rhythm & Blues.

Altres cantants que van precedir Amy Winehouse en aquest estil van ser: Ma Rainey, Bessie Smith, Billie Holiday, Aretha Franklin

Despres d’ Amy Winehouse ens queden: Lily Allen, Adele, Little Jackie.

Es una pena que s’hagi perdut una meravellosa veu de contralt, ben treballada i amb una carrera tan prometedora per endavant.

Descansi en pau.

Miriam Ripoll

Isabel Rodríguez

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QFhOH2KP-Sw[/youtube]

You know I’m no good
Meet you downstairs in the bar and heard
Your rolled up sleeves and your skull t-shirt
You say why did you do it with him today?
And sniff me out like I was Tanqueray

Cause you’re my fella, my guy
Hand me your stella and fly
By the time I’m out the door
You tear me down like roger moore

I cheated myself
Like I knew I would
I told ya, I was troubled
You know that I’m no good

Upstairs in bed, with my ex boy,
He’s in the place, but I cant get joy,
Thinking of you in the final throws, this is when my buzzer goes

Run out to meet your chicks and bitter
You say when we’re married cause youre not bitter
There’ll be none of him no more
I cried for you on the kitchen floor

I cheated myself
Like I knew I would
I told ya, I was troubled
You know that I’m no good

Sweet reunion, jamaica and spain
Were like how we were again
I’m in the tub youre on the seat
Lick your lips as I soak my feet

Then you notice lickle carpet burn
My stomach drops and my guts churn
You shrug and it’s the worst
To truly stuck the knife in first

I cheated myself like I knew I would
I told ya I was troubled, you know that I’m no good
I cheated myself, like I knew I would
I told ya I was troubled, yeah ya know that I’m no good

 


 

Publicat dins de General | Deixa un comentari

I WANT TO BREAK FREE

FREDDY MERCURY (1946-1991)

Aquesta setmana sona “I want to break free” en homentage a l’aniversari del seu naixement el dia 5 de setembre de 1946. Freddy hauria complert 65 anys.

D’origen africà, Zanzíbar, va ser conegut per ser el vocalista del grup Queen juntament amb el guitarrista  Brian May, el bateria Roger  Taylor, y el bajista John Deacon .
Es va criar a l’Índia fins els 8 anys,  llavors fou enviat a estudiar a un internat a st. Peter’s school aprop de Bombai . Als 17 anys la família es va mudar a causa de  la revolució de Zanzibar. Al 1971 juntament amb Brian May i Roger  taylor va formar un nou grup al que va anomenar Queen y després va cambiar el seu cognom per Mercury. Es va inspirar en una cançó que es deia My Fairy King en la que tenia una estrofa que deia: Mother Mercury look what they’ve done to me, que estava dedicada a la seva mare.
Segons la seva parella, Jim Hutton, a Mercury li van diagnosticar la sida després de la Pasqua de 1987. , el 24 de novembre de 1991, Mercury va morir a l’edat de 45 anys. La causa oficial de la seva mort és broncopneumònia complicada per la sida.

Carrera musical
Mercury va escriure deu de les disset cançons de l’àlbum Greatest Hits: “Bohemian Rhapsody”, “Seven Seas of Rhye”, “Killer Queen”, “Somebody to Love”, “Good Old-Fashion Lover Boy”, “We Are the Champions”,” Bicycle Race”,”Your say Stop Me Now”,”Crazy Little Thing Called Love” i “Play the Game “.
A més de Queen, Mercury va gravar dos àlbums i molts senzills com a solista. Tot i que no van ser tan comercials com els seus àlbums amb Queen, van debutar entrant al Top 10 de les llistes britàniques.
De petit, Mercury escoltava música hindú, i una de les seves primeres influències va ser el cantant Llauna Mangeshkar, a qui va tenir l’oportunitat de veure en directe a l’Índia. A Anglaterra, Mercury es va fer seguidor d’Aretha Franklin, The Who, Jim Croce, Elvis Presley, Led Zeppelin, The Rolling Stones, Jimi Hendrix, The Beatles i Liza Minnelli.

Va ser un music molt inquiet que es  va inspirar en musica de moltes procedencies cabaret, rock, opera…

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eM8Ss28zjcE&feature=related[/youtube]

David Ferron Diaz, Niko Gonzalez Bretones i Jorge Otero Regaña

 

I Want To Break Free:

I want to break free from your lies
You’re so self satisfied I don’t need you
I’ve want to break free
God knows, God knows I want to break free

I’ve fallen in love
I’ve fallen in love for the first time
And this time I know it’s for real
I’ve fallen in love, yeah
God knows, God knows I’ve fallen in love

It’s strange but it’s true
I can’t get over the way you love me like you do
But I have to be sure
When I walk out that door
Oh how I want to be free, baby
Oh how I want to break free,
Oh how I want to break free

But life still goes on
I can’t get used to, living without, living without,
Living without you by my side
I don’t want to live alone, hey
God knows, got to make it on my own
So baby can’t you see
God knows, gods know, gods know
I’ve want to break free

 

Publicat dins de General | 2 comentaris

Aquestes dues cançons són per donar-vos la benvinguda al nou curs.
Des d’ara la música substituirà el timbre a l’interior de l’Institut.
Les músiques seran gestionades pels alumnes de 4t.
Podran ser de qualsevol època de la història, estils i
cultures diferents.
Esperem que siguin del vostre grat i us permetin fer descobertes interessants.

“QUALSEVOL NIT POT SORTIR EL SOL” I “EL SETÈ CEL”
Compositor Jaume Sisa (Barcelona 1948)

Jaume Sisa és un cantautor català que s’autodefineix com a galàctic. Durant algunes etapes de la seva vida també s’ha anomenat Ricard/o Solfa.

Jaume Sisa va compondre l’àlbum: Qualsevol Nit Pot Sortir El Sol el 1975. Aquest ha esdevingut el més reeixit de la seva producció. En aquest disc, el cantant començava a forjar un so característic, en el qual insistirà en propers treballs.
Una prohibició governativa de Sisa al Festival Canet Rock d’aquell any, convertiria en gairebé mítica la cançó que donava títol a l’àlbum. L’èxit assolit per Sisa va fer que es multipliquessin les seves presentacions en viu, que aviat transcendirien l’àmbit català.
Les dues cançons formen part d’aquest àlbum, juntament amb altres sis.

Esperem que us agradin!!!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pdlvAvC4Tw4[/youtube]

“QUALSEVOL NIT POT SORTIR EL SOL”

Fa una nit clara i tranquil•la,
hi ha una lluna que fa llum.
Els convidats van arribant
i van omplint tota la casa
de color i de perfums.
Heus ací a Blancaneus, en Pulgarcito,
als tres porquets,
al gos Snoopy i el seu secretari l’Emili
i en Simbad,
l’Ali Babà i Gulliver.

Oh! Benvinguts, passeu, passeu.
de les tristors en farem fum.
A casa meva és casa vostra,
si és que hi ha casa d’algú.

Hola Jaimito! Donya Urraca!
En Carpanta i Barba-azul,
Frankestein i l’home llop,
el compte Dràcula i Tarzan,
la mona Xita i Peter Pan.

La senyoreta Marieta de l’ull viu
ve amb un soldat.
Els Reis d’Orient, Papà Noël,
el Pato Donald i Pascual.
La Pepa maca i Superman.

Bona nit senyor King Kong,
senyor Astèrix i Taxi Key,
Roberto Alcázar i Pedrín,
l’Home del sac i en Patufet,
senyor Charlot i Obèlix.

En Pinotxo ve amb la Monyos,
agafada de bracet,
hi ha la dona que ven globus,
la família Ulises
i el capitán Trueno amb patinet.

A les dotze han arribat
la fada bona i Ventafocs
en Tom i Jerry, la Bruixa Calitxa,
Bambi i Mobby Dick,
i l’emperadriu Sissí.

Mortadelo i Filemó
i Guillem Brown i Guillem Tell
la caputxeta vermelleta
el llop ferotge,
el caganer, Cocoliso i Popeie.

Oh! Benvinguts, passeu, passeu.
Ara ja no hi falta ningú,
o potser sí, ja me n’adono que tan sols
hi faltes tu…

També pots venir si vols.
T’esperem, hi ha lloc per tots.
El temps no compta ni l’espai…
Qualsevol nit pot sortir el sol.

SISA El Set cel – YouTube

“EL SETÈ CEL”

Història certa dels set cels.
Set paradisos màgics i encantats.
Història certa dels set cels.
Set nius de pau, de glòria i de felicitat.

El primer cel és inventat:
el primer gran invent de la terrestritat.
El segon cel, imaginat
en una nit d’estiu a la vora del mar.

El tercer cel, dins d’un mirall
perfila les imatges d’un món ignorat.
I el quart cel és irreal,
com un oasi verd en un desert estrany.

Del cinquè cel res no se’n sap.
No hi ha notícies d’aquest cel tan amagat.
I el sisè cel està copiat
del cel setè que has engendrat dins del teu cap.

Publicat el per Dolors Busquets Relats | Deixa un comentari

Hola, món!

Acabo de néixer l’onze de setembre de 2011. Els alumnes de 4t de música i la Dolors em gestionaran.

Espero descobrir-vos moltes músiques noves.

M’agradarà saber si us han agradat, per tant em podeu posar comentaris. Espero que, sempre siguin respectuosos, tant si les músiques us agraden com si no. En tot cas segur que mai agradaran a tothom per igual però segur que moltes vegades us sorprendran.

Que les disfruteu!!!

 

 

Publicat dins de General | 1 comentari