SOCIALS: COMPRENSIÓ LECTORA: “GENT DE MAR”CAPÍTOLS: CUBA” I ” EL RETORN” 1r ESO.1r ESO.

TASQUES:
1) CAPÍTOL “CUBA”: Cercar la lletra d’una havanera i portar-la a classe. Cercar l’origen de les havaneres.Cercar l’origen i la composició del rom. Quina relació té aquesta beguda alcohòlica amb les havaneres ?
2) CAPÍTOL ” EL RETORN”: Llegir-lo.

L’ALUMNAT DE PRIMER D’ESO ASSAJA EL CANT DE L’HAVANERA “EL MEU AVI”.

L’ACTIVITAT ESTÀ RELACIONADA AMB LA LECTURA DEL LLIBRE “GENT DE MAR” D’ALEGRIA JULIÀ I CONCRETAMENT EN LA COMPRENSIÓ LECTORA DEL CAPÍTOL: “CUBA”.

EL MEU AVI

El meu avi va anar a Cuba
a bordo del Català
el millor barco de guerra
de la flota d’ultramar.
El timoner i el nostre amo
i catorze mariners
eren nascuts a Calella,
eren nascuts, a Palafrugells.

Quan el català, sortia a la mar,
els nois de Calella, feien un cremat,
mans a la guitarra
solien cantar, solien cantar:
Visca Catalunya! Visca el Català!!

Arribaren temps de guerra,
de perfídies i traïcions
i en el mar de les Antilles
retronaren els canons.
Els mariners de Calella
i el meu avi en mig de tots
varen morir a coberta,
varen morir, al peu del canó.

Quan el ‘Català’, sortia a la mar,
cridava el meu avi: Apa nois que és tard!
però el valents de bordo,
no varen tornar, no varen tornar…
tingueren la culpa, els Americans!!

Font: acords.net

pict5587

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *