RECUPERACIÓ 1r TRIMESTRE. ACTIVITATS:
a) Fes una llista de les cinc normes que us semblin més importants per tenir una bona escola.
b) Com definiries l’amistat ?
c) Quines diferències trobes entre les relacions que mantens mitjançant l’ordinador i les que mantens cara a cara ?
RECUPERACIÓ 2n TRIMESTRE.
ACTIVITATS:
a) Els/les nens/es petits/es no discriminen per raó de raça.
Com és que quan ens fem grans ens hi fixem tant i, a més, utilitzem la raça com a criteri per definir, classificar i discriminar persones ?
b) Vivim temps en què la llibertat i la seguretat semblen estar enfrontades. Fins a quin punt creus que podem renunciar a la llibertat en nom de la seguretat ? Et semblen raonables les restriccions als aeroports o les cameres de vigilància al carrer ?
c) Per què creus que es produeixen tantes manifestacions de violència envers les dones ?
Comentari de text (1r i 2n TRIMESTRE):
Cal que l’educació prepari competidors aptes per al mercat laboral o bé cal que formi homes complets ? Ha de potenciar l’autonomia de cada individu, sovint critica i dissident, o la cohesió social ? Cal que desenvolupi l’originalitat innovadora o que mantingui la identitat tradicional del grup ? Atendrà a l’eficàcia pràctica o apostarà pel risc creador ? reproduirà l’ordre existent o instruirà els rebels que puguin enderrocar-lo ?
FERNANDO SAVATER: El valor d’educar.
EDUCACIÓ PER A LA CIUTADANIA: RECUPERACIÓ. 3r ESO.
Leave a reply