1.- Es important l’horari com a estructuració del temps, també l’estímul en les activitats quotidianes com comprar, elegir programes de TV, proposar o demanar jocs o joguines en motiu de les festes dels mesos propers, com veure un film, un vídeo, etc. També és important el reconeixement a partir de les converses amb els nostres fills/es: Què has fet a l’escola?
2.- Es convenient un espai i un ambient d’estudi i treball a casa. Un lloc adequat. No es recomanable televisió a les habitacions. El lloc de dormir és per això dormir i el més important és el silenci.
3.- Dins d’un horari marcat, cal fer les tasques a casa d’entrenament, en primer lloc podem acompanyar, però poc a poc cal que vagin cap a la seva autonomia, ells i elles soles, han de fer les tasques recomenades per l’escola.
4.- Es precís coordinar-se i comunicar-se amb els mestres i en especialment amb la tutoria, agenda escolar, reunió tutorial, entrevista, etc. I sobre tot valorar els informes de notes de l’escola a cada trimestre. La valoració l’ha de fer el matrimoni (els pares) o en cada cas la mare i el pare. De cara a mesures cal que tots dos vagin a una. En casos de famílies monoparentals cal buscar el suport amb familiars o amistats de confiança. En casos de pares separats que tenen un temps als seus fills/es ni que sigui una hora a la setmana, cal comptar per a treball conjuntament per a oferir una educació adequada i deixar els mals rotllos de banda. Cal a la fi anar tots a una.
5.- A més de les tasques escolars recomanades els pares i les mares poden desenvolupar jocs estimuladors de baix cost com el domino, jocs de taula de cartes o de fitxes. També de monedes 199.
6.- Vigilar els premis i els càstigs. Són conseqüències arbitràries. Si apliquem càstigs i no funcionen, poden ser en lloc de càstigs, premis. Cal primar els reforços positius de les conductes, com el goig de la lectura, la utilitat del càlcul en la compra, l’alegria final del procés d’elegir un regal entre diversos.
7.- I finalment l’atenció i la memòria és clau, ja que és el que la societat digital es treballen menys. Jugant es poden proposar jocs que fomenten l’atenció amb cartes, amb targetes de lletres i amb contes que tenen dibuixos.
Per a qualsevol altra consulta poden escriure a:
Un camí molt important és la col.laboració a l’AMPA, el trobar-se, el comentar problemes i entre tots trobar solucions, els petits grups o les relacions afectuoses entre els pares i el foment de les relacions entre els nostres fills/es és la millor opció en un principi.
Ànims.
Us desitjo salut i pau.