Dissabte 1 de febrer

CONSELLS DE L’AGENDA DEL PAGÈS PEL MES DE FEBRER

–          Sembrarem: apis, xirivies, enciams, raves, pèsols, faves i espinacs.

–          Plantarem: cebes, cols, escaroles, bròquils, bledes, maduixes i alls.

–          Recol·lectarem: naps, escaroles, porros, cols I pastanagues.

–          Les maduixes es poden plantar en cavallons. El marc de plantació serà de 70×20 cm i s’aconsella posar un plàstic que cobreixi el cavalló, del qual emergirà la maduixera. Hi podem instal·lar reg gota a gota per sota del plàstic. Les maduixes exigeixen terrenys assolellats, lleugerament àcids i ben drenats (es pot utilitzar pinassa i palla, que protegeix la maduixa de les males herbes i evita l’evaporació de l’aigua per l’efecte del sol).

–          Tallarem les canyes amb lluna vella; recordem que a la primavera i a l’estiu s’hauran d’asprar mongeteres i tomaqueres, i per a aquestes tasques calen bones canyes.

–          A la majoria de comarques de les terres de Tarragona, especialment a l’Alt Camp, es comencen a recollir les famoses cebes grillades, els calçots.

–          S’inicien les plantades de patates a les comarques costaneres, on el clima és més suau: el Maresme, el Baix Llobregat, el Camp de Tarragona, el Delta de l’Ebre….

Aquest article ha estat publicat en 004. Articles del febrer de 2014. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *