Quins temes es poden triar?
Com s’ha de fer el treball?
Com fer la presentació amb el Power point?
Entra i ho veuràs !! >>>>
Temes que es poden triar per fer la presentació (power point):
1. I Guerra Mundial
2. Revolució Russa
3. Període d’entreguerres (1919-1939): economia
4. Naixement del feixisme i el nazisme
5. La Guerra Civil Espanyola
6. La II Guerra Mundial
7. La Guerra Freda
8. Globalització
Característiques generals del Treball
1. Els grups poden ser de entre dues i quatre persones.
2. El treball ha de tenir una diapositiva de presentació que sigui l’índex.
3. El nombre de diapositives ha de ser d’entre de 10 (mínim) i 20 (máxim).
4. Per fer la presentació cal que cada alumne exposi una part del treball utilitzant el power point i un guió personal.
5. La data de lliurament serà el dia 2 de juny i la presentació es farà entre el 2 i el 6 de juny._____________________________________________________________________
CREACIÓ DE DIAPOSITIVES AMB EL POWER POINT
1. Archivo – Nuevo – Diseños de Presentaciones. Elegir un diseño y pulsar ACEPTAR.
2. Elegir un AUTODISEÑO y pulsar ACEPTAR. (Sortirà un esquema de com és la primera diapositiva)
3. Anar omplint les diferents parts de la diapositiva
4. Per canviar els colors de la diapositiva:
FORMATO – Combinación de Colores de la diapositiva – Fer clic a la pestanya “Personalizada” on podem canviar: Fondo, texto y líneas, texto del título, relleno,etc.
Quan estiguem satisfets farem clic a APLICAR.
5. Per organitzar l’aparició dels diferents elements de la diapositiva i el seu efecte:
- Presentación – Personalizar animación – Fer clic a la pestanya INTERVALO.
- L’objecte una vegada seleccionat (título 1, objeto 2, texto 3,etc) farem clic a la pestanya EFECTOS i desplegarem la finestra de ANIMACION Y SONIDO DE ENTRADA i seleccionarem l’efecte com volem que surti a la diapositiva (Volar…, Arrastrar…, Aumentar…)
- El text es pot presentar tot d’una vegada, lletra a lletra o paraula per paraula (Finestra INTRODUCIR TEXTO) Els paràgrafs també poden aparèixer per separat si ho desitgem
- Tornarem a la pestanya INTERVALO per seleccionar un altre objecte i repetir els passos anteriors.
- Per veure com sortirà tot fem clic a VISTA PREVIA. Si ens agrada fem clic a ACEPTAR
6) Desarem la diapositiva: Archivo – Guardar como… (escriurem “prova” per exemple)
Escriurem un nom i farem clic a GUARDAR. Per defecte es desa a la carpeta PERSONAL de WINDOWS.
HEM CREAT UNA PRESENTACIÓ AMB EL NOM “PROVA”, que de moment només conté una diapositiva.
1. Per crear altres diapositives:
Fer clic a INSERTAR – NUEVA DIAPOSITIVA, triem un autodiseny i
2. Repetim els passos 2 al 5.
3. Per guardar tota la presentació amb les noves diapositives:
Fem clic a l’icon GUARDAR
O fem clic a Archivo – Guardar
No cal fer el pas nº 6 si no volem canviar de nom la presentació.
Per veure totes les diapositives de la nostra presentació farem clic a Ver – Clasificador de diapositivas.
A CONTINUACIÓ DECIDIREM COM S’HAN D’ENLLAÇAR UNES DIAPOSITIVES AMB ALTRES
1.- Farem clic a Presentación – Configurar presentación triant una opció (per exemple: Presentación en pantalla completa) i farem clic a ACEPTAR.
2.- Farem clic amb el botó dret del ratolí sobre la primera diapositiva i seleccionarem: TRANSICIÓN DE DIAPOSITIVA. Després seleccionarem l’efecte que volem de transició, la seva velocitat i com volem que avancin (acosellem la forma automàtica després d’uns segons establerts). Per últim farem clic a APLICAR A TODAS.
3.- Per acabar decidirem el temps que tardarà cada diapositiva en sortir a partir de les seves diferents parts, i també l’interval entre les diferents diapositives. Per aixó:
Farem clic a Presentación – Ensayar intervalos
A la part de sota a la dreta del monitor sortirà inmediatament una fletxa on anirem fent clic en el moment en què volem que apareixi cadascú dels diferents elements. Al final ens informaran del temps transcorregut i li podem donar la conformitat.
b) Podem veure com ens queda tota la presentació fent clic a Presentación – Ver presentación.
c) Podem guardar tota la configuració amb Archivo – Guardar
SI VOLEM AFEGIR MÚSICA DE FONS A LA NOSTRA PRESENTACIÓ
Abans de tot hem de gravar la música que volem incloure de fons durant tota la presentació:
1. Farem doble clic a la primera diapositiva per deixar-la únicament al nostre monitor.
2. Triem la peça musical que ens agradi, d’un CD de música per exemple, deixant el Reproductor de CD amb l’inici de la peça en PAUSA, a partir del moment desitjat.
3. Fem clic a INSERTAR – PELÍCULAS Y SONIDO – GRABAR SONIDO.
4. Donem un nom al nostre so. Amb molta rapidesa fem comencem el nostre reproductor (que el teníem en PAUSA) i a continuació al botó vermell.
5. Quan volem que deixi de gravar donem al STOP o quadrat i farem clic a ACEPTAR.
A la nostra primera diapositiva apareixerà un altaveu que podem moure a qualsevol lloc i que és un element més de diapositiva.
6. Fem clic a Presentación – Personalizar animación, on descobrirem el nou element de so a la pestanya INTERVALO. Una vegada seleccionat, obrirem la pestanya CONFIGURACIÓN DE LA REPRODUCCIÓN activant les sesgüents opcions si ens interessen:
- Reproducir según el orden de animación.
- Al reproducir: Continuar la presentación.
- Detener la reproducción: Después de ____ diapositivas (aquí escriure el nom total de diapositives de la nostra presentació)
- A la dreta podem activar “Ocultar después de la reproducción” si no volem que surti el dibuix de l’altaveu
- En aquesta mateixa finestra podem canviar l’ordre d’aparició dels diferents objectes de la nostra diapositiva (a dalt a l’esquerra) fent clic a les fletxes cap amunt a cap avall.
- Obrint la pestanya MÁS OPCIONES podem activar la casella “Repetir la reproducción hasta su interrupción” de forma que si la música escollida és dura menys que la nostra presentació, torni a començar fins que s’acabi tota la presentació.
7. Podem veure com ha quedat tot fent clic a Presentación – Ver presentación.
8. Si ens agrada hem de guardar tots els canvis fets (Archivo – Guardar)