Examen de suficiència dia 6 de juny de 12 a 13:30 a l’aula M51.
Treball 4t ESO (Power Point): El segle XX
Quins temes es poden triar?
Com s’ha de fer el treball?
Com fer la presentació amb el Power point?
Entra i ho veuràs !! >>>>
Recuperació 2n trimestre 1r Batxillerat
Exàmen dia 22 de maig a les 13:20. Aula M-51 Continue reading
El fum de Birkenau: el treball
El treball que et demanem és una recensió del llibre i consisteix a treure d’aquest les informacions més interessants, organitzar-les i finalment valorar-les analitzant el context històric en el que es produeixen el fets que el llibre exposa. No és una còpia ni un resum. Implica, anàlisi, interpretació i valoració. DATA DE LLIURAMENT 2 DE JUNY DE 2008.
Los testimonios literarios sobre los campos de extermino naz-fascistas y temas recurrentes en la literatura sobre el Holocausto
El crimen contra la humanidad comienza con una palabra común: desprecio. Se trata de un estado de ánimo llevado al extremo, programado y elevado al rango de concepción ideológica. El desprecio está en todos los elementos que forman ese proceso: el del guardián de las SS, del civil hacia el detenido, del recién llegado a los presos más antiguos, etc.
Treball sobre el llibre: “Réquiem por un campesino español”
Traductores de texto y páginas webs en diferentes idiomas
La Guerra Civil (1936-1939)
La Segona República (1931-1936)
La crisi de la Restauració (1899-1931)
Recerca d’informació històrica a la xarxa
La xarxa avui és una eina imprescindible de recerca d’informació per qualsevol recerca en el món de las ciències socials, eina que de cap no invalida de cap manera la recerca d’arxiu, sinó que la complementa. Aquí teniu una bona guia d’informació sobre cercadors de bibliografia, hemeroteques, per historiadors/res a la xarxa. Lògicament l’aniré ampliant.
El fum de Birkenau de Liana Millu
Una absència total de patetisme recorre aquest text pertorbador sobre l’experiència femenina en les condicions extremes d’un camp de concentració. Continue reading
Mi amistad con Ramón J. Sender
Mi amistad con Ramón J. Sender
x José Sant Roz
No me consideren escritor ni mucho menos un intelectual. Refiero estos recuerdos como alguien que tuvo la suerte de conocer a uno de los españoles más importantes del siglo XX como político, soldado, pensador, novelista, poeta y hasta como pintor: el aragonés don Ramón J. Sender. Con la caída de la República en 1936, a Sender le corresponderá recorrer un camino asaz peligroso minado de enemigos de derecha y de la izquierda. Continue reading
Canvis econòmics i socials en el primer terç del segle xx
Tema 10: Canvis econòmics i socials en el primer terç del segle xx• La població creix i es mou. Continue reading
El moviment obrer. Els inicis del catalanisme
Tema 9: El moviment obrer. Els inicis del catalanisme. Continue reading
Les transformacions econòmiques i socials al segle XIX
Tema 8.- Les transformacions econòmiques i socials al segle XIX. Continue reading
14F vaga de professors i mestres: una lliçó d’educació per a la ciutadania
Els professors i professores de l’IES Viladecavalls també varem participar d’una jornada històrica i juntament amb més de 60.000 persones mestres, professors, alumnes i pares i mares manifestarem la nostra oposició a la LEC. +++ VEURE FOTOS >>> Continue reading
Els nous moviments socials
Hª Món Contemporàni. Tema 4: Els nous moviments socials Continue reading
Ramón J. Sender: Biografia i publicacions
Ramón José Sender Garcés (conegut com Ramón J. Sender) fou un escriptor aragonès que va néixer a Chalamera el 1902. Va estudiar a Reus, i mes tard a les universitats de Saragossa i Madrid.
El llibre que treballarem a segon de batxillerat és Réquiem por un campesino español (1950). Vegeu la informació de l’autor i del llibre. Continue reading
La organización de los obreros en la Terrassa de finales del siglo XIX. Una aproximación
Analizar como se organizaban los obreros en la Terrassa de la Restauración borbónica significa examinar, evidentemente de forma resumida, las relaciones sociales de producción, que se establecen entre los seres humanos para crear los bienes materiales necesarios para la vida. Sin dejar de lado los aspectos ideológicos, culturales, jurídicos y políticos, y todavía menos, la lucha de clases, elemento fundamental que hace que hombres y mujeres a lo largo del proceso histórico tomen conciencia de su situación y inicien un serie de acciones o creen un conjunto de organizaciones para luchar y así mejorar sus condiciones de vida y trabajo. Continue reading