Aquí podreu conèixer que són els rodolins i també aprendre com en podeu fer. Us proposem una sèrie d’activitats :
ACTIVITAT 1
En primer lloc mira la presentació dels rodolins …
Ara , que ja sabem que per fer rodolins necessitem paraules que acabin igual o que sonin semblant , busca paraules per poder fer rodolins, com ara…
ACTIVITAT 2
A partir de la següent taula ,anem a proposar diferents coses a fer:
-Fem grups de 2 o 3 nens i nenes.
-Trieu 2 imatges i paraules que acabin igual.
-Intenteu fer un rodolí ( en dues frases ).
-Escrivim el rodolí en un full.
ACTIVITAT 3
Una vegada ja hem fet els rodolins, llavors els posem en comú ( feina a fer en gran grup ):
– Corregim els rodolins.
– Tornem a escriure’ls bé.
– Fem un dibuix que descrigui o expliqui el rodolí.
ACTIVITAT 4
Enregistrem els rodolins ( ho podem fer amb el programa Audacity i després posar-los en un postcast ).
Aquí teniu un exemple de com pot quedar el resultat:
ACTIVITAT 5
Fem una presentació amb tots els rodolins , a cada pàgina posem un rodolí amb el seu dibuix :
– Visionem la presentació a la PDI
– Aprenem alguns rodolins de memòria (cadascú pot triar aquells que li han agradat més).
ACTIVITAT 6
Com a cloenda del treball dels rodolins podem fer un video on quedi registrat el rodolí + dibuix + recitació de cada rodolí.
A continuació oferim una mostra de com pot quedar aquest treball :
AVALUACIÓ
Una vegada finalitzada la proposta sobre els rodolins seria interessant fer una valoració , tant per part del mestre com per part dels aumnes. Una forma de realitzar l’avaluació podría ser el següent exemple.
Avaluació a realizar pel mestre/a :
Avaluació a realitzar pels alumnes :