Un parell de coses

Bon dia gent del GE,

  • a veure, dir-vos que intentarem respondre a la demanda d’alguns de vosaltres i arreglar el tema de poder fer comentaris directament al bloc sense que les administradores (vaiga, la Carme i jo ) us ho haguem prèviament d’autoritzar.  Així podreu anar dient en més facilitat i agilitat.  Així doncs que ho intentem, sí?
  • també fer-vos una proposta… però de les honestes,je,je.                                     Recordeu que durant l’últim dia a Ginestar i arran de l’anàlisi del document inicial va sortir la reflexió sobre les pràctiques exclusores implícites (les pertanyents a un àmbit íntim) i les explícites (les d’àmbit públic, reconegudes).                                Arran d’això us faig una proposta:   podriem mirar un moment cap a dins i fer-nos un petit llistat – recopilació de les pràctiques que cadascú de nosaltres duem a terme en cadascun dels dos àmbits i de la significació i adequació de les mateixes al discurs que mantenim?  Què us sembla, és molt complicat?  S’entèn la proposta?  Va bé?

Que tingueu bon dimecres.

One thought on “Un parell de coses

  1. Joana Ferré

    A l’última sessió del curset de Metodologies inclusives per a l’aula ordinària, després d’estar divagant i discutint durant dues hores, vam arribar a la següent conclusió que pot ser interessant per al treball GROC EBRE que estem realitzant:

    “L’actual sistema educatiu i l’organització que comporta (programacions, continguts, objectius,…) no tendeixen a la inclusió. Els objectius i les activitats que s’hi associen tenen un fort accent individualista. L’avaluació que és conseqüent amb aquest sistema, com és lògic, tampoc pot considerar-se inclusiva (com propugna la LOE) ni és adaptable ni adequada a la diversitat que és present a les nostres aules. S’hauria de replantejar tot el sistema, començant per les programacions i metodologies d’aula i continuant per l’organització del centre i el tractament a la diversitat de tots aquells alumnes que ho necessitin. El canvi en l’avaluació és el pas següent que vindrà lligat a tots aquests ajustament previs.”

    El formador també va dir que per poder tirar endavant una aula inclusiva, aquesta ha de respectar les proporcions naturals de diversitat, és a dir, el nombre d’alumnes amb NEE, nouvinguts, alumnes amb conductes disruptives, alumnes amb risc social,… ha de ser raonable i proporcionat per poder tenir el benefici comú que tant propugna la inclusió.

    Res més, només pensem-hi i reflexionem-hi una miqueteta.

    Joana

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *