Taller didàctic sobre les inscripcions de Pompeia i Herculà

Preparació del taller

Per l’elaboració del taller de grafits que es realitzarà a l’alumnat de llatí van seguir el següent procés per tal de fer una classe ordenada i didàctica per apropar el món clàssic mitjançant els grafits, els quals són un reflex de la societat i mode de vida dels habitants de Pompeia i Herculà de l’època.

Per començar a plantejar l’esquema del taller vam reunir-nos; per acotar el temps i els exercicis en la duració d’una classe sencera, d’una hora de temps, aproximadament. Vam tenir en compte que el temps que tindríem seria aproximadament d’uns 40 minuts, ja que calia abans de començar a preparar tots els materials, formar els grups i donar instruccions.

Una vegada ja tot estigués explicat es començaria amb un exercici d’associar sigles i les seves definicions per introduir l’alumnat a aquestes, perquè, una vegada sabessin reconèixer-les, es podria donar pas a exercicis més complexos. En aquest exercici d’associació de sigles i definicions l’alumnat disposaria d’un full DIN A3 al qual es trobarien les imatges d’unes sigles amb les seves corresponents definicions i aquests haurien d’esbrinar quina descripció correspon a cada sigla. Per indicar quines es correspondrien se’ls demanaria que escrivissin números al costat de cada sigla i que el tornessin a escriure al costat de la seva definició. El temps per a dur a terme aquesta activitat seria d’uns 20 minuts aproximats.

Acabada aquesta activitat inicial passaríem a la següent, que consistiria en una fitxa en la qual trobarien una taula amb 4 temàtiques i una selecció de 15 inscripcions, on hi hauria escrit diferents tipus de grafits que serien de gladiadors, de política, de relacions amoroses i una altra que englobaria grafits variats, mencions a poemes coneguts de l’època, converses entre veïns i valoracions de locals de tota mena, etc. El temps per executar aquesta activitat seria de 20 minuts i guanyaria l’equip que hagués relacionat el nombre més gran d’inscripcions correctament amb la seva temàtica.

Per finalitzar dinàmicament el taller es faria un ràpid Kahoot fet pel nostre grup d’una duració de 10 minuts, que posaria a prova els coneixements apresos a l’activitat. El Kahoot consistiria en un repàs de les diferents activitats, seguint l’ordre d’aquestes, però més de pressa, per fomentar la rapidesa mental i la competitivitat d’una forma educativa.

Següent