El segon grup més rellevant de dipinti trobat a Pompeia són els anuncis de jocs de gladiadors. Aquests eren coneguts com a edicta munerum, i són trobats, majoritàriament, en les zones més properes a l’amfiteatre, o bé en els carrers més importants de la ciutat. Com els dipinti electorals, aquestes inscripcions seguien un format d’organització molt clar. Les informacions que no hi podien faltar incloïen el patrocinador o promotor de l’espectacle, el nombre de parelles de gladiadors que hi lluitarien, o les comoditats que s’oferien als espectadors, com per exemple tendals com a protecció del sol. Evidentment, tractant-se d’un anunci d’un espectacle, era imprescindible la data i el lloc on se celebraria, i si se celebrava sota un esdeveniment destacable com, per exemple, en honor d’un emperador. Un exemple que contempla tot això és el dipinto següent:
D · Lucreti | Satri · Valentis · Flaminis · Neronis · Caesaris · Aug fili | perpetui · gladiatorum · paria · XX · et · D · Lucreti{o} · Valentis · fili | glad · paria · X · pugn · Pompeis · VI · V · IV · III · pr · Idus · Apr · venatio · legitima | et · vela · erunt | scr | Aemilius | Celer · sing | ad · luna | scr | Celer
Vint parelles de gladiadors de Dècim Lucreci Satri Valent, flamen perpetu de Neró Cèsar, fill d’August, i deu parelles de gladiadors de Dècim Lucreci, fill de Valent, lluitaran a Pompeia els dies sisè, cinquè, quart, tercer abans, i el dia abans dels Idus d’abril. Hi haurà la venatio habitual, i tendals. Emili Cèler escriu (això) sol, sota la lluna. Cèler escriu (això).
(CIL IV 3884)
En primer pla, i com a element més important, tenim el nom de Dècim Lucreci Satri Valent, qui sabem que va ser un candidat a edil de la ciutat l’any 69 dC, i el qual proporciona vint de les trenta parelles de gladiadors que formaran part de l’espectacle. Sota el seu nom s’indiquen diverses informacions sobre quantes lluites hi haurà, i com i quan tindran lloc, i a l’interior de la lletra C del primer nom, trobem la signatura de qui va pintar el dipinto, un tal Cèler. Just a la dreta del nom, torna a repetir la signatura, amb una mica més d’informació: «scr(ibit) Aemilius Celer sing(ulus) ad luna(m)», “escriu (això) Emili Cèler, sol, sota la lluna (i.e. de nit)”.
Tant als programmata com als edicta munerum, moltes paraules s’escrivien abreviades, especialment noms propis o paraules relacionades amb el tema (polític o sobre els gladiadors), i que apareixien sovint. En aquesta inscripció trobem abreviatures com «D»=«Decimus», «Aug»=«Augustus», «glad»=«gladiatorum», «scr»=«scribit», «sing»=«singulus», «VI · V · IV · II · pr · Idus · Apr»=«die sexto ante Idus Apriles, die quinto ante Idus Apriles, die quarto ante Idus Apriles, die tertio ante Idus Apriles, pridie Idus Apriles».