Objectius i tria de la part pràctica

Un cop havíem decidit el tema del nostre treball, el que més va costar va ser trobar una part pràctica que fos original, útil, i satisfés els nostres objectius.

Des d’un principi, la finalitat de la nostra part pràctica va ser, mitjançant la informació recollida en la nostra recerca, aconseguir fer accessibles a tothom, sense importar el nivell de coneixement sobre temes com història, arqueologia o llatí, aquestes inscripcions, saber de què parlen i el que ens diuen de la societat i l’estil de vida d’aquestes ciutats, però, sobretot, aportar aquest coneixement d’una forma comprensible i entretinguda per tothom, ja que trobem que els recursos que hi trobarà algú que vulgui investigar sobre aquest tema concret, són bastant incomplets o bé necessiten un bon coneixement previ per entendre’ls.

Amb això en ment, vam començar una pluja d’idees sobre què podríem crear per aquesta part pràctica. Algunes de les idees més interessants incloïen: una pàgina web interactiva; un joc d’alguna mena, potser en format scape room; un recurs didàctic que pogués utilitzar algun professor, per exemple un professor de llatí de batxillerat, per explicar aquest tema; el disseny d’un taller o d’una exposició per públics de diverses edats; un mapa interactiu de les ciutats, en el que l’usuari pogués explorar les inscripcions…

Cap d’aquestes idees ens van semblar dolentes, per això la nostra part pràctica és una barreja de moltes d’elles. La part pràctica que hem realitzat finalment consta de dos projectes separats, però relacionats entre ells: el primer, és la creació d’una pàgina web interactiva, i el segon, la preparació d’un taller didàctic per alumnes de 4t d’ESO o 1r de Batxillerat.

Següent