Gotes d’aigua

Bloc funcionant amb el WordPress
  • rss
  • Inici
  • Quant a
    • Educar amb l’exemple
    • Pares divorciats
    • Jugar és més que un plaer
    • Televisió o contes
    • Carta d’un fill a tots els pares del món
    • Intel·ligència emocional
    • Educació matemàtica en família
  • Educació Primària
    • Conducta
    • Aprenentatges
    • Recursos
    • Hàbits
      • De 6 a 9
      • De 9 a 12
  • Educació Infantil
    • Hàbits
      • Dels 0 als 3
        • Autonomia funcional
        • Salut
        • Autonomia per a la socialització
      • De 3 a 6
        • Autonomia funcional
    • Conducta
    • Aprenentatges
    • Recursos
  • Què llegir…
    • Recomanacions als nens
    • Recomanacions als pares
    • Recomanacions educatives
  • Calendari d’Advent

Intel·ligència emocional

 El quocient intel·lectual prediu la capacitat personal per solucionar problemes de tipus acadèmic, però ¿els resultats acadèmics són predictius de l’èxit en la vida futura?

 

L’escolarització desenvolupa habilitats de tipus verbal, logicomatemàtic, espacial, musical…, però descura, almenys en la nostra societat occidental, potenciar un altre tipus d’intel·ligències, com la intrapersonal o la intel·ligència interpersonal, és a dir, la intel·ligència emocional.

 

L’alfabetització emocional consistiria a instruir sobre el coneixement de les pròpies emocions i la capacitat d’autocontrol emocional. Són habilitats pràctiques per enfocar la vida de manera adient. De fet, hom té més capacitat de treball quan controla la seva vida emocional. I, pensant en el futur, una certa sensibilitat social o intel·ligència interpersonal ajudarà a tenir èxit en la vida laboral.

 

Un coneixement de les nostres emocions, de llurs causes i relacions que tenen en les nostres accions, contribueix a prendre decisions escaient, a assumir-les amb responsabilitat, a evitar addiccions a la droga, el tabac, l’alcohol, el menjar… El desenvolupament de l’autocontrol emocional 8el control de l’agressivitat verbal, de la conducta agressiva i de l’autodestructiva, la capacitat de tolerar la frustració, l’habilitat d’expressar el disgust de manera adient) prevé la violència i la depressió.

 

L’escola també ha d’instruir en la intel·ligència social o interpersonal, és a dir, en capacitats com l’empatia i el control de les relacions, ja que el fet de posar-se en el punt de vista de l’altre facilita el treball en grup. així mateix, l’entrenament en la resolució de conflictes, en les tècniques de negociació, ajuda a establir relacions d’amistat, a ser estimat, popular i, fins i tot, líder natural.

 

I, encara més, la intel·ligència emocional és cada cop més apreciada en el món laboral. així, l’eficàcia d’un equip de treball dependrà de l’harmonia social, no dels quocients intel·lectuals dels seus components, perquè el quocient intel·lectual no és pas un bon predictor de la productivitat. Tampoc de l’acceptació social, ni de la felicitat.

María del Mar García Orgaz

Psicòleg clínic  infantil

Comentaris RSS
Comentaris RSS
Retroenllaç
Retroenllaç

Fer un comentari

Feu clic aquí per cancel·lar la resposta.

 

Calendari

desembre 2025
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« set.    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Articles recents

  • Gotes d’aigua
  • Hola!!

Enllaços

  • Blog de 1r de Primària
  • Blog de 2n de Primària
  • Web de l'escola

Etiquetes

General
rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox