Gotes d’aigua

Bloc funcionant amb el WordPress
  • rss
  • Inici
  • Quant a
    • Educar amb l’exemple
    • Pares divorciats
    • Jugar és més que un plaer
    • Televisió o contes
    • Carta d’un fill a tots els pares del món
    • Intel·ligència emocional
    • Educació matemàtica en família
  • Educació Primària
    • Conducta
    • Aprenentatges
    • Recursos
    • Hàbits
      • De 6 a 9
      • De 9 a 12
  • Educació Infantil
    • Hàbits
      • Dels 0 als 3
        • Autonomia funcional
        • Salut
        • Autonomia per a la socialització
      • De 3 a 6
        • Autonomia funcional
    • Conducta
    • Aprenentatges
    • Recursos
  • Què llegir…
    • Recomanacions als nens
    • Recomanacions als pares
    • Recomanacions educatives
  • Calendari d’Advent

Carta d’un fill a tots els pares del món

No em donis tot el que demano. De vegades, només demano per a veure fins a quant puc agafar.

No em cridis. Et respecto menys quan ho fas, i m’ensenyes a cridar a mi també. I jo no vull fer-ho.

No em donis sempre ordres. Si, en comptes d’ordres, de vegades em demanessis les coses, jo ho faria més ràpid i amb més gust.

Compleix les promeses, bones o dolentes. Si em promets un premi, dóna-m’ho, però també si és un càstig.

No em comparis amb ningú, especialment amb el meu germà o la meva germana. Si tu em fas sentir-me millor que els altres, algú patirà, i si em fas sentir-me pitjor que els altres, seré jo qui pateixi.

No canviïs d’opinió tan sovint sobre el que haig de fer. Decideix i mantingues aquesta decisió.

Deixa’m valer-me per mi mateix. Si tu fas tot per mi, jo mai podré aprendre.

No diguis mentides davant meu, ni em demanis que les digui per tu, encara que sigui per a treure’t d’una situació incòmoda. Em fas sentir-me malament i perdre la fe en el que em dius.

Quan jo faig alguna cosa dolenta, no m’exigeixis que et digui per què ho vaig fer. De vegades ni jo mateix ho sé. Quan estiguis equivocat en alguna cosa, admet-ho, i creixerà l’opinió que jo tinc de tu, i així m’ensenyaràs a admetre les meves equivocacions també.

Tracta’m amb la mateixa amabilitat i cordialitat amb què tractes els teus amics. Perquè siguem família no vol dir que no puguem ser amics també.

No em diguis que faci una cosa i tu no la facis. Jo aprendré sempre el que tu fas, encara que no ho diguis. Però mai faré el que tu diguis i no facis.

Ensenya’m a estimar i a conèixer a Déu. Encara que en el col·legi em volen ensenyar, de gens val si veig que tu ni coneixes ni segueixes a Déu.

Quan t’expliqui un problema meu, no em diguis: No tinc temps per a ximpleries, o Això no té importància. Tracta de comprendre’m i ajudar-me.

I estima’m. I digues-m’ho. A mi m’agrada escoltar-te dir-ho, encara que tu no creguis necessari dir-m’ho.

Text que hem trobat a la web d’EDUCAR BIEN,

una carta anònima que circula per internet, un missatge pels pares

Comentaris RSS
Comentaris RSS
Retroenllaç
Retroenllaç

Fer un comentari

Feu clic aquí per cancel·lar la resposta.

 

Calendari

desembre 2025
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« set.    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Articles recents

  • Gotes d’aigua
  • Hola!!

Enllaços

  • Blog de 1r de Primària
  • Blog de 2n de Primària
  • Web de l'escola

Etiquetes

General
rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox