Autonomia per a la socialització
L’autonomia per a la socialització és un factor de maduresa i respecte en situacions de convivència i afavoreix la pròpia imatge.
Per què?
- Permet poder respondre i participar en les seves necessitats.
- facilita la descoberta del seu cos, la seva roba, els colors i l’ús de cada peça.
- Possibilita iniciar l’aprenentatge de l’ordre.
- Permet iniciar la comprensió de la participació.
- Permet afavorir el respecte per la roba.
- Potencia la imatge d’anar amb la roba neta.
- Afavoreix l’inici del control motriu.
- Permet iniciar l’aprenentatge de l’hàbit de la higiene ila necessitat d’aquesta segons el que es fa.
- Permet l’educació, des de petits, per a la cura i la salut. Permet comprendre que té repercussions en la convivència.
- Afavoreix la comprensió d’unes normes socials.
- Permet l’aprenentatge que hi ha alguns riscos.
- Afavoreix la comprensió de la higiene bucal.
- afavoreix la comprensió de la relació dels aliments i les dents.
- Potencia la prevenció de la salut bucal.
Com?
- Els demanen que es vesteixin sols començant per peces de roba fàcils. Cal ajudar-los. Cal deixar temps. Cal valorar el que fan.
- Els demanem que posin la roba bruta al seu lloc i els servim d’exemple. Cal ensenyar-li on és ell lloc in s’endreça la roba. Cla explicar el perquè s’ha d’utilitzar. S’ha de ser constant i, si cal, ajudar-los.
- Els iniciem en els hàbits d’higiene corporal. Cal que sigui sense tensions, amb paciència. Es pot afavorir amb situacions de joc. Cal evitar situacions brusques que puguin ser molestes.
- Cal explicar el perquè i el com fer les coses. Cal ajudar-lo sempre que ho necessiti i no exigir massa correcció.
- Cal ser contant en les nostres demandes.
Per exemple
- Aprèn a vestir-se i a desvestir-se. Es treu peces de roba fàcils.
- Aprèn a posar la roba bruta al seu lloc.Aprèn que es posa en un lloc determinat. Imita els adults.
- Es posa la bata o el pitet per no embrutar-se. Valora que no s’embruta. Demana ajuda si li cauen els aliments.
- Es banya de gust i comprèn els efectes de l’aigua en el cap, en els ulls i en la resta del cos.
- Es renta les mans abans i/o després de fer activitats concretes.
- Comença a rentar-se les dents. s’inicia en l’ús dels objectes.





