Gotes d’aigua

Bloc funcionant amb el WordPress
  • rss
  • Inici
  • Quant a
    • Educar amb l’exemple
    • Pares divorciats
    • Jugar és més que un plaer
    • Televisió o contes
    • Carta d’un fill a tots els pares del món
    • Intel·ligència emocional
    • Educació matemàtica en família
  • Educació Primària
    • Conducta
    • Aprenentatges
    • Recursos
    • Hàbits
      • De 6 a 9
      • De 9 a 12
  • Educació Infantil
    • Hàbits
      • Dels 0 als 3
        • Autonomia funcional
        • Salut
        • Autonomia per a la socialització
      • De 3 a 6
        • Autonomia funcional
    • Conducta
    • Aprenentatges
    • Recursos
  • Què llegir…
    • Recomanacions als nens
    • Recomanacions als pares
    • Recomanacions educatives
  • Calendari d’Advent

Autonomia per a la socialització

L’autonomia per a la socialització és un factor de maduresa i respecte en situacions de convivència i afavoreix la pròpia imatge.

Per què?

  • Permet poder respondre i participar en les seves necessitats.
  • facilita la descoberta del seu cos, la seva roba, els colors i l’ús de cada peça.
  • Possibilita iniciar l’aprenentatge de l’ordre.
  • Permet iniciar la comprensió de la participació.
  • Permet afavorir el respecte per la roba.
  • Potencia la imatge d’anar amb la roba neta.
  • Afavoreix l’inici del control motriu.
  • Permet iniciar l’aprenentatge de l’hàbit de la higiene ila necessitat d’aquesta segons el que es fa.
  • Permet l’educació, des de petits, per a la cura i la salut. Permet comprendre que té repercussions en la convivència.
  • Afavoreix la comprensió d’unes normes socials.
  • Permet l’aprenentatge que hi ha alguns riscos.
  • Afavoreix la comprensió de la higiene bucal.
  • afavoreix la comprensió de la relació dels aliments i les dents.
  • Potencia la prevenció de la salut bucal.

Com?

  • Els demanen que es vesteixin sols començant per peces de roba fàcils. Cal ajudar-los. Cal deixar temps. Cal valorar el que fan.
  • Els demanem que posin la roba bruta al seu lloc i els servim d’exemple. Cal ensenyar-li on és ell lloc in s’endreça la roba. Cla explicar el perquè s’ha d’utilitzar. S’ha de ser constant i, si cal, ajudar-los.
  • Els iniciem en els hàbits d’higiene corporal. Cal que sigui sense tensions, amb paciència. Es pot afavorir amb situacions de joc. Cal evitar situacions brusques que puguin ser molestes.
  • Cal explicar el perquè i el com fer les coses. Cal ajudar-lo sempre que ho necessiti i no exigir massa correcció.
  • Cal ser contant en les nostres demandes.

Per exemple

  • Aprèn a vestir-se i a desvestir-se. Es treu peces de roba fàcils.
  • Aprèn a posar la roba bruta al seu lloc.Aprèn que es posa en un lloc determinat. Imita els adults.
  • Es posa la bata o el pitet per no embrutar-se. Valora que no s’embruta. Demana ajuda si li cauen els aliments.
  • Es banya de gust i comprèn els efectes de l’aigua en el cap, en els ulls i en la resta del cos.
  • Es renta les mans abans i/o després de fer activitats concretes.
  • Comença a rentar-se les dents. s’inicia en l’ús dels objectes.
Comentaris RSS
Comentaris RSS
Retroenllaç
Retroenllaç

Fer un comentari

Feu clic aquí per cancel·lar la resposta.

 

Calendari

desembre 2025
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« set.    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Articles recents

  • Gotes d’aigua
  • Hola!!

Enllaços

  • Blog de 1r de Primària
  • Blog de 2n de Primària
  • Web de l'escola

Etiquetes

General
rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox