Gotes d’aigua

Bloc funcionant amb el WordPress
  • rss
  • Inici
  • Quant a
    • Educar amb l’exemple
    • Pares divorciats
    • Jugar és més que un plaer
    • Televisió o contes
    • Carta d’un fill a tots els pares del món
    • Intel·ligència emocional
    • Educació matemàtica en família
  • Educació Primària
    • Conducta
    • Aprenentatges
    • Recursos
    • Hàbits
      • De 6 a 9
      • De 9 a 12
  • Educació Infantil
    • Hàbits
      • Dels 0 als 3
        • Autonomia funcional
        • Salut
        • Autonomia per a la socialització
      • De 3 a 6
        • Autonomia funcional
    • Conducta
    • Aprenentatges
    • Recursos
  • Què llegir…
    • Recomanacions als nens
    • Recomanacions als pares
    • Recomanacions educatives
  • Calendari d’Advent

Autonomia funcional

L’autonomia funcional possibilita prendre decisions, a organitzar-se i resoldre necessitats. Potencia la seguretat, autoimatge i l’estima.

Per què?

  • Desenvolupa la responsabilitat.
  • Ajuda a reestructurar el pensament.
  • Ajuda a organitzar-se.
  • Afavoreix el manteniment d’un ordre en l’espai i en les coses.
  • Potencia la seguretat i la confiança.
  • Potencia la confiança i l’actitud positiva en relació a les necessitats familiars i de l’entorn on viu.
  • Permet trobar resposta a petites necessitats i responsabilitats.
  • Afavoreix l’aprenentatge d’escoltar i la concentració.
  • Potencia la creativitat i la imaginació.
  • Facilita l’aprenentatge de les normes de convivència.

Com?

  • Compartir les tasques amb ells.
  • No desorientar amb possibles contradiccions en la realització de qualsevol activitat o en qualsevol demanda.
  • Els hi agrada que hi siguem amb ells: doncs, siguem-hi!!
  • Explicar les possibles activitats que es poden realitzar a cada lloc.
  • Valorar positivament quan actua de forma adient.
  • Explicar com s’ha de fer (on anem, què hi ha, qui els pot ajudar,…)
  • Transmetre seguretat i acompanyar-los quan facin qualsevol aprenentatge.
  • Explicar el perquè cal fer les coses. Facilitar els mitjans i els recursos adequats.
  • Cal supervisar i valorar els seus avenços.
  • Disposar d’espais trnaquils per a la lectura de contes o visionat de pel·lícules. Cal vetllar per l’adequació del que se’les dóna i que sigui atractiu.
  • Crear espais de diàleg (ex. a les hores dels àpats sense televisió). Els models dels adults són importants.

Per exemple

  • Posar-se la bata i apredre a preparar-se la bossa per les activitats quotidianes.
  • Endreçar les joguines.
  • Utilitzar correctament els llocs i espais de les activitats. Per exemple, no jugar mentre es menja.
  • Fer petits encàrrecs.
  • Participar en situacions de compra: el pa, en superfícies comercials…
  • Participar en la compra dels materials, objectes, roba… que li seran necessaris.
  • Escoltar contes i aprendre a mirar-los tot sol. Saber esperar i després parlar-ne.
  • Aprendre a escoltar i a participar en les converses.
  • Aprendre a respectar el torn de paraula.

 

Comentaris RSS
Comentaris RSS
Retroenllaç
Retroenllaç

Fer un comentari

Feu clic aquí per cancel·lar la resposta.

 

Calendari

desembre 2025
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« set.    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Articles recents

  • Gotes d’aigua
  • Hola!!

Enllaços

  • Blog de 1r de Primària
  • Blog de 2n de Primària
  • Web de l'escola

Etiquetes

General
rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox