LA GLOSA A L’ESCOLA

punt de trobada per reflexionar i compartir material entorn de la cançó improvisada
  • rss
  • Inici
  • QUI SOM?
  • PROJECTE 2010-2011
  • CONTACTE
  • EXPLICACIÓ DEL PROJECTE
    • PROJECTE 2008-2009
    • PROJECTE 2009-2010

Albades valencianes

jo | 27 març 2011

Cliqueu la imatge i es descarregarà la partiturapartitures

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
3- TONADES D'IMPROVISACIÓ, 3.1. Albades valencianes, 4- LLETRES DE REPERTORI
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Cançó de pandero – donzelleta agraciada

jo | 26 març 2011

partitures Cliqueu la imatge per descarregar la partitura

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
3- TONADES D'IMPROVISACIÓ, 3.4. Donzelleta agraciada
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Cançó de pandero – Quina taula tan ben parada

jo | 26 març 2011

partitures Cliqueu la imatge i es descarregarà la partitura

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
3- TONADES D'IMPROVISACIÓ, 3.6. Quina taula tan ben parada
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Corrandes de Beget

jo | 26 març 2011

partitures Cliqueu la imatge i es descarregarà la partitura

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
3- TONADES D'IMPROVISACIÓ, 3.2. Corrandes de Beget
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Corrandes de’n Carolino

jo | 26 març 2011

partitures Ciqueu la imatge i es descarregarà la partitura

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
3- TONADES D'IMPROVISACIÓ, 3.3. Corrandes de'n Carolino
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Vinyetes de l’OT EL BRUIXOT

jo | 26 març 2011

ot-el-bruixotLes vinyetes de l’OT el bruixot són un bon material per treballar tot el que és idea-corranda, a més a més amb l’alicient que es comença a treballar tota una sèrie de recursos estilístics molt interessants (ironia, exageració…)

Cliqueu la imatge i es descarregarà el document en pdf

Ja ens direu què us ha semblat i com us ha anat.

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
2- MATERIAL MANIPULATIU, 2.4- Per treballar les idees
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Com treballar les idees?

jo | 26 març 2011

tomata La capacitat de síntesi en una glosa de 4 versos és la base de la corranda i s’ha d’anar treballant. Està bé anar donant pautes d’observació i estratègies per anar treballant LES IDEES. És a dir, el QUÈ volem dir amb aquella glosa.

Amb aquesta activitat, la proposta de treball és aquesta: desenvolupar unes idees a partir d’un objecte, en aquest cas, una fruita. Podrem treballar les emocions, endevinar quina fruita és, els colors…

Esperem que us vagi bé.

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
2- MATERIAL MANIPULATIU, 2.4- Per treballar les idees
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

LLETRES DE REPERTORI

jo | 14 març 2011

udClicant la imatge es descarregarà un document amb força lletres de repertori classificades per temàtiques diferents (amor, família, muntanyetes…)

Esperem que us vagi bé!

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
4- LLETRES DE REPERTORI
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

PERGAMÍ SENCER

jo | 14 març 2011

pergami-sencer

Es reperteix un “pergamí” a cada nen, a mesura que se’l saben bé s’aixequen i el canten de forma neta i clara.

És un bon material per trencar el gel amb tot això de les corrandes. Cliqueu damunt la imatge i baixarà el document en pdf

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
2- MATERIAL MANIPULATIU, 2.1- Per treballar la memòria
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

PERGAMINS PARTITS

jo | 14 març 2011

pergami-partit

Joc: es dóna la part superior dels pergamins a cada un dels nens d’una meitat de la classe. A l’altra meitat se’ls hi dóna la part inferior. Comença cantant un nen que tingui la part superior del “pergamí” i contesta el que té el final corresponent.

Un bon material per treballar la memòria, l’estructura de quarteta, el cant solista, la …

Esperem que us sigui d’utilitat

Cliqueu la imatge i es descarregarà el document en pdf

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
2- MATERIAL MANIPULATIU, 2.2- Per treballar la quarteta
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Programació “Les nyacres” – Esc. Puig d’Arques

jo | 4 març 2011

udA l’escola Puig d’Arques de Cassà de la Selva (Gironès) treballem la corranda com a projecte d’escola a través de l’àrea de música i de l’àrea de llengua. Els resultats són sorprenents!

Cliqueu la imatge i es descarregarà el document en pdf.

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
1- UNITATS DIDÀCTIQUES
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Programació “La jota” – Esc. Puig d’Arques

jo | 4 març 2011

Aquesta prudogramació està pensada pels alumnes de 6è de la nostra escola, que ja vénen amb uns coneixements força sòlids de la quarteta (mètrica, rima, enginy…) amb tonada de nyacres treballats al curs anterior. Davant d’aquesta perspectiva, les mestres vam considerar que es podien treballar altres aspectes i ens vam proposar com a objectiu treballar la cançó improvisada posant èmfasi en els recursos estilístics i entonant una nova melodia (aprofitant que els alumnes de colònies de final de curs van al Delta de l’Ebre) i que ens permetia fer 6 versos: la jota de l’Ebre.

Cliqueu la imatge i es descarregarà la programació en pdf

Tant de bo us pugui ser d’utilitat!

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
1- UNITATS DIDÀCTIQUES
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

Programació – Escola Sagrat Cor

jo | 4 març 2011

ud L’escola El Sagrat Cor de Terrassa, dintre una hora setmanal que tenen destinada a treballar Les Tradicions i Costums Catalanes,  van seguir aquesta programació de la cançó improvisada (curs 2007-2008).

Gràcies per compartir-la amb nosaltres!

Cliqueu la imatge i es descarregarà el document en pdf

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
1- UNITATS DIDÀCTIQUES
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

QUARTETA INCOMPLETA

jo | 4 març 2011

cartes-blavesUs deixem amb un joc de cartes que ens serviran per treballar la quarteta. Us donem dos versos seguits (que poden ser els dos primers o bé, els dos darrers, i

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
2- MATERIAL MANIPULATIU, 2.2- Per treballar la quarteta
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

RIMA DE PARAULES

jo | 4 març 2011

cartes-vermellesAquí teniu un altre joc de cartes per treballar la rima de paraules ja sigui improvisant amb rodolins o bé amb quartetes.

Cliqueu la imatge i es decarregarà el document en pdf

Espero que us sigui d’utilitat.

Comentaris
Sense Comentaris »
Categories
2- MATERIAL MANIPULATIU, 2.2- Per treballar la quarteta
Comentaris RSS Comentaris RSS
Retroenllaç Retroenllaç

« Previous Entries Next Entries »

Categories

  • 1- UNITATS DIDÀCTIQUES
  • 2- MATERIAL MANIPULATIU
  • 2.1- Per treballar la memòria
  • 2.2- Per treballar la quarteta
  • 2.4- Per treballar les idees
  • 3- TONADES D'IMPROVISACIÓ
  • 3.1. Albades valencianes
  • 3.10. Follies de la Franja
  • 3.11. Sa simbomba
  • 3.2. Corrandes de Beget
  • 3.3. Corrandes de'n Carolino
  • 3.4. Donzelleta agraciada
  • 3.5. Nyacres de l'Empordà
  • 3.6. Quina taula tan ben parada
  • 3.7. Perdiueta novelleta
  • 3.8. Ses patacades de Cadaqués
  • 3.9. Jotes de l'Ebre
  • 4- LLETRES DE REPERTORI
  • 5- VIDEOS
  • 6- AUDIOS
  • 7. NOTÍCIES
  • General

Comentaris recents

  • jo en Perdiueta novelleta
  • cristian alvarez en Corrandescola a Linguamón. I mostra de glosa escolar 2011
  • Isidor Marí en CONTACTE
  • Isidor Marí en CONTACTE

Arxius

  • març 2013
  • maig 2012
  • gener 2012
  • setembre 2011
  • juliol 2011
  • maig 2011
  • abril 2011
  • març 2011
  • febrer 2011

Blogroll

  • Cor de carxofa

Meta

  • Entra
  • RSS dels articles
  • RSS dels comentaris
  • WordPress.org
rss Comentaris RSS valid xhtml 1.1 design by jide powered by Wordpress get firefox