Cançó de pandero – donzelleta agraciada
jo | 26 març 2011Cançó de pandero – Quina taula tan ben parada
jo | 26 març 2011Corrandes de Beget
jo | 26 març 2011Corrandes de’n Carolino
jo | 26 març 2011Vinyetes de l’OT EL BRUIXOT
jo | 26 març 2011
Les vinyetes de l’OT el bruixot són un bon material per treballar tot el que és idea-corranda, a més a més amb l’alicient que es comença a treballar tota una sèrie de recursos estilístics molt interessants (ironia, exageració…)
Cliqueu la imatge i es descarregarà el document en pdf
Ja ens direu què us ha semblat i com us ha anat.
Com treballar les idees?
jo | 26 març 2011
La capacitat de síntesi en una glosa de 4 versos és la base de la corranda i s’ha d’anar treballant. Està bé anar donant pautes d’observació i estratègies per anar treballant LES IDEES. És a dir, el QUÈ volem dir amb aquella glosa.
Amb aquesta activitat, la proposta de treball és aquesta: desenvolupar unes idees a partir d’un objecte, en aquest cas, una fruita. Podrem treballar les emocions, endevinar quina fruita és, els colors…
Esperem que us vagi bé.
LLETRES DE REPERTORI
jo | 14 març 2011PERGAMÍ SENCER
jo | 14 març 2011PERGAMINS PARTITS
jo | 14 març 2011Joc: es dóna la part superior dels pergamins a cada un dels nens d’una meitat de la classe. A l’altra meitat se’ls hi dóna la part inferior. Comença cantant un nen que tingui la part superior del “pergamí” i contesta el que té el final corresponent.
Un bon material per treballar la memòria, l’estructura de quarteta, el cant solista, la …
Esperem que us sigui d’utilitat
Cliqueu la imatge i es descarregarà el document en pdf
Programació “Les nyacres” – Esc. Puig d’Arques
jo | 4 març 2011Programació “La jota” – Esc. Puig d’Arques
jo | 4 març 2011Aquesta pr
ogramació està pensada pels alumnes de 6è de la nostra escola, que ja vénen amb uns coneixements força sòlids de la quarteta (mètrica, rima, enginy…) amb tonada de nyacres treballats al curs anterior. Davant d’aquesta perspectiva, les mestres vam considerar que es podien treballar altres aspectes i ens vam proposar com a objectiu treballar la cançó improvisada posant èmfasi en els recursos estilístics i entonant una nova melodia (aprofitant que els alumnes de colònies de final de curs van al Delta de l’Ebre) i que ens permetia fer 6 versos: la jota de l’Ebre.
Cliqueu la imatge i es descarregarà la programació en pdf
Tant de bo us pugui ser d’utilitat!











Comentaris recents