COM VEUEN ELS INFANTS A TRAVÉS D’UNA CÀMERA? REFLEXIONEM!

Treballar amb càmeres pot resultar molt motivant i engrescador per als nens/es, ja que és un forma de partir dels seus interessos més immediats, tenint en compte el present, l’aquí i l’ara. És pot partir dels interessos, idees, dels sentiments propis dels alumnes. És una forma de deixar constància d’allò que s’està fent o treballant dins o fora de l’aula.

http://www.correveidile.com.ar/uploads/99a9842b0a2818dda84d69bc45aab8d2.jpg

Els mateixos alumnes poden fotografiar fets quotidians de l’aula, treballs, festes escolars, excursions, murals, racons, a si mateixos, jocs al pati…tot un ventall de possibilitats captades d’una forma divertida i activa.  També es pot fer un recull fotogràfic més esfecífic com captar nocions matemàtiques (números, formes..) o lletres del nostre entorn, per montar racons amb materials que ells mateixos han buscat, captar les emocions dels nens/es amb fotos per desprès comentar-les…el treball posterior a fotografiar ha de complementarse amb una conversa sobre el que han volgut trasmetre.

http://images.miportalfinanciero.es/articles/850_400_camaras-de-fotos-para-ninos.jpg

La càmera ofereix la possibilitat de que ells captin el seu propi món. Els hi hem de proporcionar espais i disponibilitat per a l’experimentació i manipulació lliure, l’adult com a acompanyant, perquè la nostra percepció de les coses no és la mateixa que la d’un nen/a, per tant, hem de donar peu a que ells siguin els protagonistes del seu propi aprenentatge. A més, potenciarem en l’alumnat actituds de responsabilitat i de respecte envers l’ús de la cámara. Es pot alternar un treball autònom i cooperatiu, fomentant la consciència corporal, la socialització i el respecte a les diferències.

Amb tot el que s’ha exposat, es prou evident l’enriquiment que pot proporcionar realitzar activitats amb una càmeres o tauletes.