BENVINGUTS AL BLOC DE GEOGRAFIA DE 3R D’ESO
El proper dilluns comencem un nou CURS i cal començar a recordar algunes coses que ens seran de gran utilitat PER tirar endevant amb la matèria, com el material que haurem de portar a classe, com farem el dossier, qualificació, criteris de qualificació i recuperacions
Document per imprimir
MATERIAL
1-Fulls DIN A4 i material per escriure i pintar
EL DOSSIER DE CIÈNCIES SOCIALS
Recordeu que a la matèria de socials no utilitzem llibreta. El que fem és elaborar el nostre propi llibre de socials i per aquesta raó cal ser prou ordenat com i per anar arxivant els fulls d’aquesta matèria tots junts i per ordre cronològic. A MODE de recordatori aquí teniu les instruccions bàsiques:
PAUTES D’ELABORACIÓ DEL DOSSIER
1. PRESENTACIÓ
● Tots els fulls han de ser de la mateix mida i disseny (NO LLIBRETA).
● El treball ha de ser POLIT (bona lletra i presentació ordenada)
● Cal PRESENTAR el dossier enquadernat amb un sistema de fixació (fastener) i en la DATA convinguda.
2. PORTADA
● El primer full del dossier és la portada
● Els elements de la portada són: nom de la matèria, el núm. d’avaluació, la data de lliurament, el nom de l’alumne/a i el nom del professor/a
3. ÍNDEX
● Escriure la descripció de l’activitat a l’esquerra i el NÚMERO de pàgina corresponent a la dreta).
Exemple de guió
Pàg.
UNITAT 1- L’inici de l’Edat Mitjana
* Activitats pàg. 13:
1- Comprèn els conceptes ……………………………………………………………… 1
2- Interpreta el text ………………………………………………………………. 2
* Activitats pàg. 25
20- Busca les idees principals …………………………………………………………………….. 3
21- Interpreta els documents. a) c) d) ……………………………………………………………………. 4
* Resum unitat1. L’inici de l’Edat Mitjana ……………………… ………..…………………………….. 5
4. PAGINACIÓ i DATA
● Tots els fulls amb contingut han de portar NÚMERO de pàgina. (cal paginar les dues cares del full si estan escrits.
● Tots els fulls han de portar la data a la PART superior dreta. Si comencem un exercici en una data diferent de la del full, cal posar-la a la dreta de nou, a l’alçada de l’enunciat.
5. CONTINGUT
● Cal QUE hi hagi correspondència ENTRE l’índex i el contingut.
● Cal posar títol de les unitats.
● El contingut ha d’estar ordenat segons data d’elaboració de l’activitat.
● Cal incloure tot el que es fa a la matèria (exercicis del llibre, resums, esquemes o altres activitats.)
6. CORRECCIÓ
● Color contrastat PER a fer les correccions (per als enunciats i les respostes s’acostuma a utilitzar els colors blau o negre; per a les correccions cal utilitzar el color vermell).
● Totes les activitats han d’estar revisades (cal demostrar que els exercicis han estat revisats i això vol dir que amb color vermell han d’estar corregides aquelles coses que us havíeu deixat de posar o que no havíeu posat correctament).
QUALIFICACIÓ DEL TREBALL DIARI
● Qualificació al començament de la classe dels deures.
● Qualificació del treball de l’alumnat abans de finalitzar la classe.
CRITERIS DE QUALIFICACIÓ
60% – mitjana controls
20% – dossier i pràctiques
20% – treball diari (atenció i treball a classe, revisió diària del treball i dels deures).
RECUPERACIONS
La matèria es recupera a l’avaluació següent mitjançant un control d’avaluació de tots els continguts donats
L’alumnat QUE a final de CURS no obtingui UNA nota mitjana de les tres avaluacions igual o superior al 5 ha de fer una prova de recuperació a principis de setembre i realitzar treball de recuperació durant l’estiu.
