SEGON TRIMESTRE

CONTINGUTS TREBALLATS PELS NENS I NENES DE P4 2N TRIMESTRE CURS 2013- 14 

ÀREA I: DESCOBERTA D’UN MATEIX I DELS ALTRES

  • Hàbits: posar-se la jaqueta tot sol, anar sol al lavabo, mocar-se correctament.

  • Orientació i organització en l’espai: desplaçar-se per l’escola amb seguretat (classes, menjador…).

  • Contribució al manteniment de l’ordre de la classe.

  • Control en els desplaçaments: córrer endavant, enrera, de puntetes, de talons.

  • Coordinació dinàmica: gatejar, arrossegar-se, rodolar, tombarella.

  • Control en l’equilibri tot seguint circuits.

  • Reconeixement i localització de les principals parts del cos.

  • Acceptació de les pautes de conducta i normes de comportament.

  • Expressió i manifestació dels propis sentiments, emocions i necessitats.

  • Atenció a les explicacions de la mestra i no interrompre-les.

  • Joc simbòlic.

                             ÀREA II: DESCOBERTA DE L’ENTORN

  • Temes treballats: Projectes: “Els Dimonis” i “Princeses i cavallers”.

  • Observació i exploració directa dels canvis de l’entorn: l’ hivern i la primavera.

  • Noció de constància-canvi i identificació del temps que fa cada dia: fa sol, fa vent, està ennuvolat…

  • El pas del temps: els dies de la setmana, els mesos de l’any i les estacions.

  • Relacions d’ordre: seriacions de dos i de tres elements.

  • Classificació, agrupació i ordenació d’objectes amb diferent material.

  • El treball dels nombres del calendari.

  • Numeració: els nombres 1,2,3,4 i 5.

  • Geometria:

Figures i cossos geomètrics.

  • Quantificadors:

Més que/ menys que/ igual que.

  • La mesura:

Llarg/curt, gran/mitjà/petit, molts/pocs/cap, ple/buit

  • Càlcul mental. Resolució de problemes.

                               ÀREA III: COMUNICACIÓ I LLENGUATGES

3.1. LLENGUATGE VERBAL:

  1. Expressió i comprensió oral:

  • Expressió oral a través d’una conferència, conversa…

  • Atenció i respecte pels relats dels companys i de l’adult.

  • Vocabulari dels projectes treballats i de les estacions treballades: l’hivern i la primavera.

  • Cançons, contes, poemes, dites i endevinalles.

  • Cops de paraules.

  • Lectura global de paraules.

  1. Iniciació al llenguatge escrit:

  • Treball de grafismes: traços de línies corbes.

  • Còpia i escriptura de paraules (vocabulari dels projectes i les estacions).

  • Treball del so de les lletres.

  • Diferenciació d’una paraula dins la frase o text.

  • Confegir paraules.

  • Escriptura del nom, cognom, data…

  • Dictat de paraules. Iniciació a l’escriptura autònoma tot identificant els sons.

  • Racons de treball.

 

3.4. LLENGUATGE PLÀSTIC

  • Tècniques: pintar, estripar, retallar, punxar, enganxar, estampar, esgrafiar, dibuixar al natural.

  • La creativitat i la imaginació.

  • Neteja i endreça dels estris i materials utilitzats.

  • Cura personal en el treball i el material.

  • Interès per les pròpies elaboracions plàstiques i per les dels altres.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *