CONTINGUTS TREBALLATS PELS NENS I NENES DE P4 2N TRIMESTRE CURS 2013- 14
|
ÀREA I: DESCOBERTA D’UN MATEIX I DELS ALTRES
|
-
Hàbits: posar-se la jaqueta tot sol, anar sol al lavabo, mocar-se correctament.
-
Orientació i organització en l’espai: desplaçar-se per l’escola amb seguretat (classes, menjador…).
-
Contribució al manteniment de l’ordre de la classe.
-
Control en els desplaçaments: córrer endavant, enrera, de puntetes, de talons.
-
Coordinació dinàmica: gatejar, arrossegar-se, rodolar, tombarella.
-
Control en l’equilibri tot seguint circuits.
-
Reconeixement i localització de les principals parts del cos.
-
Acceptació de les pautes de conducta i normes de comportament.
-
Expressió i manifestació dels propis sentiments, emocions i necessitats.
-
Atenció a les explicacions de la mestra i no interrompre-les.
-
Joc simbòlic.
|
ÀREA II: DESCOBERTA DE L’ENTORN
|
-
Temes treballats: Projectes: “Els Dimonis” i “Princeses i cavallers”.
-
Observació i exploració directa dels canvis de l’entorn: l’ hivern i la primavera.
-
Noció de constància-canvi i identificació del temps que fa cada dia: fa sol, fa vent, està ennuvolat…
-
El pas del temps: els dies de la setmana, els mesos de l’any i les estacions.
-
Relacions d’ordre: seriacions de dos i de tres elements.
-
Classificació, agrupació i ordenació d’objectes amb diferent material.
-
El treball dels nombres del calendari.
-
Numeració: els nombres 1,2,3,4 i 5.
-
Geometria:
Figures i cossos geomètrics.
Més que/ menys que/ igual que.
Llarg/curt, gran/mitjà/petit, molts/pocs/cap, ple/buit
|
ÀREA III: COMUNICACIÓ I LLENGUATGES
|
|
3.1. LLENGUATGE VERBAL:
|
-
Expressió i comprensió oral:
-
Expressió oral a través d’una conferència, conversa…
-
Atenció i respecte pels relats dels companys i de l’adult.
-
Vocabulari dels projectes treballats i de les estacions treballades: l’hivern i la primavera.
-
Cançons, contes, poemes, dites i endevinalles.
-
Cops de paraules.
-
Lectura global de paraules.
-
Iniciació al llenguatge escrit:
-
Treball de grafismes: traços de línies corbes.
-
Còpia i escriptura de paraules (vocabulari dels projectes i les estacions).
-
Treball del so de les lletres.
-
Diferenciació d’una paraula dins la frase o text.
-
Confegir paraules.
-
Escriptura del nom, cognom, data…
-
Dictat de paraules. Iniciació a l’escriptura autònoma tot identificant els sons.
-
Racons de treball.
|
|
|
|
|
|
3.4. LLENGUATGE PLÀSTIC
|
-
Tècniques: pintar, estripar, retallar, punxar, enganxar, estampar, esgrafiar, dibuixar al natural.
-
La creativitat i la imaginació.
-
Neteja i endreça dels estris i materials utilitzats.
-
Cura personal en el treball i el material.
-
Interès per les pròpies elaboracions plàstiques i per les dels altres.
|