PRIMER TRIMESTRE

CONTINGUTS TREBALLATS PELS NENS I NENES DE P4
1R TRIMESTRE CURS 2013 – 2014
ÀREA I: DESCOBERTA D’UN MATEIX I DELS ALTRES
Hàbits: posar-se la bata i la jaqueta tot sols, anar sols al lavabo, mocar-se.
Orientació i organització en l’espai: desplaçar-se per l’escola amb seguretat (classes, menjador, biblioteca…)
Contribució al manteniment de l’ordre de la classe.
Control en els desplaçaments: córrer endavant, enrere, de puntetes, de talons.
Coordinació dinàmica: gatejar, arrossegar-se, rodolar.
Control de l’equilibri tot seguint circuits.
Reconeixement i localització de les principals parts del cos i descobrir-ne la funció.
Acceptació de les pautes de conducta i normes de comportament.
Expressió i manifestació dels propis sentiments, emocionals i necessitats.
Treball de grafisme :realització de traços horitzontals, verticals, inclinats, semicercles i cercles.
Joc simbòlic.
ÀREA II: DESCOBERTA DE L’ENTORN
Acceptació i aplicació de comportaments adequats a l’escola.
Respecte i valoració de la pròpia classe, els membres de l’escola i les seves ocupacions.
Col·laboració en les tasques de l’escola.
Responsabilitat i col·laboració en mantenir neta l’escola.
Participació,  col·laboració i endreça del material i les joguines.
Acceptació i respecte envers els companys i els objectes.
Atenció davant les explicacions.
Establiment de relacions afectives amb els nens i nenes i persones adultes.
Observació i exploració directa en els canvis de l’entorn: la tardor i l’hivern.
Temes treballats a descoberta de l’entorn: Projecte del nom de la classe.
Coneixement i distinció de les festes tradicionals: la Castanyada, Santa Cecília i el Nadal.
Noció de constància – canvi i identificació del temps que fa cada dia: fa sol, fa vent, està núvol,…
El pas del temps: dies de la setmana i els mesos de l’any.
Seriació atenent a tres elements i  dos atributs: la forma i el color.
Compteig de forma ordenada.
Reconeixement de figures geomètriques: cercle, quadrat, triangle.
Conèixer les figures amb volum: cub, esfera, cilindre i prisma.
Discriminació de nocions de mesura: llarg / curt, gran / mitjà / petit, molts / pocs / cap, ple i buit.
Discriminació entre obert / tancat, dins / fora, davant i darrera.
Associació de les grafies dels números 1,2, 3,4 , a la quantitat que representen.
Concepte de conjunt, amb diferent nombre d’elements.
Escriptura dels números treballats;1,2,3,4.
Situació i orientació l’espai: dins / fora, sobre / sota, dalt / baix, davant / darrera,…
Iniciació als blocs lògics.
Percepció visual.
 
 

ÀREA III COMUNICACIÓ I LLENGUATGE
LLENGUATGE VERBAL
Expressió oral a través d’una conferència, conversa,…
Comprensió de contes.
Descripció d’imatges.
Memorització de cançons, recitació de poemes i dites.
Reconeixement del nom propi i el dels companys.
Reconeixement de paraules de forma global des dels centres d’interès treballats.
Distinció d’una paraula dins la frase o text.
Treball del so de lletres: escriptura.
Còpia de paraules ( el vocabulari dels centres d’interès,…)
LLENGUATGE MUSICAL
Cançons tradicionals catalanes.
Qualitats del so: altura, durada, intensitat i timbre.
Iniciació al ritme corporal i pulsació.
Audició: escoltar, postura del cos en escoltar, obres molt conegudes.
Danses.
LLENGUATGE PLÀSTIC
Coneixement de l’obra de Vicent Van Gogh i reproducció d’alguns dels seus quadres.
Dibuix lliure i dirigit amb llapis de colors, ceres, plastidecors , retoladors i aquarel.les.
Utilització de diferents   tècniques: pintar, estripar, retallar, punxar, enganxar, estampar , modelar i incrustar.
Utilització de diferents estris per pintar:  mà, pinzell, guixos, ceres..
Neteja i endreça dels estris i materials utilitzats.
Cura personal en el treball  i el material.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *