CONTINGUTS TREBALLATS PELS NENS I NENES DE P4 3R TRIMESTRE CURS 2013-14
ÀREA I: DESCOBERTA D’UN MATEIX I DELS ALTRES
Hàbits: posar-se la jaqueta tot sol, anar sol al lavabo, mocar-se correctament.
Orientació i organització en l’espai: desplaçar-se per l’escola amb seguretat (classes, menjador…).
Contribució al manteniment de l’ordre de la classe.
Control en els desplaçaments: córrer endavant, enrera, de puntetes, de talons.
Coordinació dinàmica: gatejar, arrossegar-se, rodolar, tombarella.
Control en l’equilibri tot seguint circuits.
Reconeixement i localització de les principals parts del cos.
Acceptació de les pautes de conducta i normes de comportament.
Expressió i manifestació dels propis sentiments, emocions i necessitats.
Atenció a les explicacions de la mestra i no interrompre-les.
Joc simbòlic.
ÀREA II: DESCOBERTA DE L’ENTORN
Temes treballats: projectes: Les girafes i Els goril·les. La primavera
Observació i exploració directa dels canvis de l’entorn: la primavera i l’estiu.
Noció de constància-canvi i identificació del temps que fa cada dia: fa sol, fa vent, està ennuvolat…
El pas del temps: els dies de la setmana, els mesos de l’any i les estacions.
Festa popular de Sant Jordi.
Seqüenciació temporal d’accions.
Relacions d’ordre: seriacions de dos i de tres elements.
Classificació, agrupació i ordenació d’objectes amb diferent material.
El treball dels nombres del calendari.
Numeració: els nombres 1,2,3,4, 5 i 6.
Geometria:
Figures geomètriques:cercle,quadrat,triangle,rectangle.
Cossos geomètrics: cilindre i esfera
L’espai: obert/tancat, dins/fora, davant/darrera, sobre/sota, dalt/baix….
Quantificadors:
Més que/ menys que/ igual que.
La mesura:
Llarg/curt, gran/mitjà/petit, molts/pocs/cap, ple/buit
Càlcul mental. Resolució de problemes orals.
ÀREA III: COMUNICACIÓ I LLENGUATGES.
3.1. LLENGUATGE VERBAL:
a) Expressió i comprensió oral:
Expressió oral a través d’una conferència, conversa…
Atenció i respecte pels relats dels companys i de l’adult.
Vocabulari dels centres d’interès: la primavera
Vocabulari dels projectes: les girafes i els goril·les.
Cançons, contes, poemes, dites i endevinalles.
Cops de paraules.
Lectura global de paraules.
b) Iniciació al llenguatge escrit:
Treball de grafismes.
Còpia i escriptura de paraules (vocabulari dels centres d’interès i projectes).
Treball del so de les lletres.
Confegir paraules.
Escriptura del nom, cognom, data…
Dictat de paraules. Iniciació a l’escriptura autònoma tot identificant els sons.
Racons de treball.
3.5. LLENGUATGE PLÀSTIC
Tècniques: pintar, retallar, punxar, enganxar i dibuixar al natural.
La creativitat i la imaginació.
Neteja i endreça dels estris i materials utilitzats.
Cura personal en el treball i el material.
Interès per les pròpies elaboracions plàstiques i per les dels altres..
Reproducció d’algunes obres pictòriques
Pintor treballat: Diego Velázquez i l’obra “La rendició de Breda” (P4A) i Henri Matisse i l’obre “La dansa” (P4B).
