SORTIDA A MAS BADIA

Avui els alumnes de cicle superior hem anat d’excursió a Mas Badia a La Tallada d’Empordà, ja que l’escola participa en el Pla de consum de fruita i llet a les escoles.
Mas Badia és un centre d’investigació que estudia i fa recerca sobre 4 varietats de Poma de Girona per tal de millorar-ne les seves qualitats i aconseguir que sigui un producte cada vegada més ecològic.

Durant el matí hem pogut fer tres activitats diferents molt interessants. Una d’elles ha estat una visita guiada pels camps on tenen plantades les pomeres que utilitzen per les investigacions, una altra ha estat la visualització d’un vídeo dins d’una cúpula sobre el procés que fa la fruita des que neix fins que arriba a casa i, per últim, hem fet un tast de fruites i productes làctics.

A més a més, ens han regalat un buf, uns imants i una capseta amb una poma, una recepta de magdalenes i motlles per fer-les.

Ha estat una sortida molt profitosa i divertida! Ens ho hem passat genial!

Alumnes de cicle superior

TALLER EFECTE POMA

Els alumnes de cicle mitjà i superior vam poder gaudir d’un taller sobre l’efecte poma, ja que l’escola està dins el programa de consum de fruites i llet a les escoles.
El taller va consistir en un concurs de preguntes sobre aspectes relacionats amb la fruita i els làctics i una degustació de productes.
L’objectiu del taller era que els alumnes fossin conscients del que significa l’efecte poma i és que la poma té una substància que fa que la resta de fruites del seu voltant madurin. Vam aprendre que això també ho podem aplicar a l’aula quan treballem en grup, ja que ens podem ajudar entre tots i créixer plegats.
Va ser un taller molt interessant i tot el que vam tastar era boníssim!
Alumnes de CM i CS

TALLER SOBRE FOTÒNICA

Aquest matí els alumnes de quart i cinquè hem tingut l’oportunitat de gaudir d’un taller sobre fotònica.
Han vingut en Joan i la Laura que són els protagonistes d’uns contes sobre ciència i ens han explicat en què consistia la fotònica i hem pogut fer diferents activitats relacionades amb aquesta ciència.
Hem pogut observar que gràcies a la llum podem produir energia que ens pot servir per encendre bombetes i per fer funcionar aparells que reprodueixen sons. També hem après que la llum solar és molt important per a les plantes ja que l’utilitzen per fer la fotosíntesi.
Per acabar, tots hem obtingut un carnet d’investigador com els científics de veritat i ens han regalat contes per la biblioteca de l’escola.
Ens ho hem passat genial!
Alumnes de 4t i 5è

SORTIDA A BARCELONA

Ahir els alumnes de Cicle Superior vam anar d’excursió a Barcelona.
Al matí vam anar a veure l’obra de teatre Un milió de likes que tractava sobre les xarxes socials. Va ser molt divertida!
A continuació vam anar al Parc de la Ciutadella a fer una volta i a dinar, ja que després ens tocava fer la visita guiada al Parlament de Catalunya.
Ens va agradar molt poder estar a l’hemicicle del Parlament i veure com és en realitat, ja que molt sovint el veiem per televisió. Va ser molt interessant!
Va ser un dia molt ben aprofitat!
Alumnes de cicle superior