Aprofitant el sol d’aquests dies hem sortit d’excursió pels Rourets! Hem caminat molt! I no ens hem cansat gens.

Quina sort que tenim d’estar en una escola envoltada de natura!!!
Avui al matí, quan ha arribat la Txell a l’escola ens ha portar un pom de roses, del seu jardi….quina sorpesa!!! I quina olor!!!
Les hem olorat tots, i l’Anna n’ha agafat una de color vermell i li ha tret els pètals!!! Que farem ara amb els pètals de rosa?, doncs hem tingut una idea!!! Hem agafat un tros de paper i mireu què hem fet!!!
Si!, hem pintat amb els pètals de la rosa vermella. I pintaven molt!
Pintar amb pintures és una de les coses que sol agradar més als nens, i aquesta vegada hem decidit agafar uns cotxes i pintar amb ells. Realment va ser una bona experiència, s’ho van passar d’allò més bé.
Us deixo una selecció de contes interessants, alguns els hem explicat a l’escola hi han tingut molt d’ èxit! Com veureu hi ha una mica de tot.








L’essencial és que l’infant descobreixi les coses per ell mateix. Tot el que obtingui a través de la seva pròpia experiència li proporcionarà un saber molt diferent d’aquell que aconsegueix quan se li donen les respostes”
Emmi Pikler (Pediatra hongaresa)
Cada vegada crec més fermament en aquesta frase.
Com que amb la xocolata de la mona de pasqua no en vem tenir prou, avui hi hem tornat.
Ens ho hem passat d’allò més bé!
Mireu, mireu…
A la l’escola bressol tenim una taula d’experimentació perquè els infants puguin manipular lliurement. Per poder manipular el material (en aquests moments pela de mandarina) nosaltres fem servir objectes de la vida quotidiana, estris de cuina (bols de fusta, coladors, pots de terrissa, tupins [pots de metall], culleres…).
A través d’aquest joc i aquests materials els infants poden augmentar i desenvolupar el seu nivell de concentració i d’imaginació, creant les seves pròpies hipòtesis fent-se preguntes com: “què és això?, què puc fer amb això?, per a què serveix?, què passarà si…?”.També a través d’aquest joc els infants s’inicien en la lògica-matemàtica fent diferents combinacions, observacions, omplint, buidant…
Al mateix temps, desenvolupen el seu llenguatge i s’habituen a treballar amb tranquil•litat, mantenint una actitud de respecte vers els companys i el material.
Aquí us deixem una petita mostra de la nostra taula. Esperem que us agradi!
Benvinguts i benvingudes al blog de l’escola bressol ” gafarronets”.
Fa molt de temps que hem rondava aquesta idea pel cap i per fi té cara i ulls.Espero que aquest blog serveixi per apropar-vos una mica més a l’escola bressol. Fer-vos una mica més particeps de les coses que fem al dia a dia.