TEMARI BASES ANATÒMIQUES I FISIOLÒGIQUES 1
1. El cos humà. Estructures i funcions orgàniques:
· Cèl·lula: estructura i funció cel·lular.
· Teixits: tipus.
· Òrgans.
· Sistemes i aparells: estructura i funcions.
2. Sistema ossi:
· Ossos: funció, classificació i components.
· Articulacions: classificació i moviments articulars.
· Esquelet: cap, columna vertebral, caixa toràcica, extremitats superiors i extremitats inferiors.
3. Sistema muscular:
· Teixit muscular estriat i teixit muscular esquelètic.
· Característiques funcionals dels músculs esquelètics.
· Fibres musculars.
· Introducció als aspectes bioquímics i biomecànics de la contracció muscular.
· Principals grups musculars de les grans regions anatòmiques.
4. Fonaments biomecànics:
· Conceptes bàsics de biomecànica.
· Introducció a la biomecànica del moviment humà.
5. Aparell circulatori:
· Sang: components i funcions.
· Cor: anatomia i fisiologia.
· Vasos sanguinis. Circulació major i menor.
6. Aparell respiratori:
· Característiques anatòmiques.
· Ventilació pulmonar.
· Intercanvi i transport de gasos.
7. Sistema nerviós:
· Neurona i receptors nerviosos.
· Sistema nerviós central i sistema nerviós perifèric.
8. Metabolisme i alimentació:
· Alimentació equilibrada: components, necessitats energètiques i principis immediats.
· Metabolisme, transport i emmagatzematge de nutrients: conceptes i principals vies metabòliques.
· Necessitats dietètiques i d’hidratació en la pràctica de l’activitat física.
9. Etapes del desenvolupament corporal:*
· Infantesa: dels 0 als 6 i dels 6 als 12 anys.
· Adolescència: dels 12 als 18 anys.
· Joventut: dels 18 als 30 anys.
· Maduresa: dels 30 als 60 anys.
· Vellesa: a partir dels 60 anys.
*Aquest punt es dona dins de l’assignatura de Bases Psico-pedagògiques
10. Adaptacions funcionals a l’activitat física i esportiva:
· Aparell circulatori: paràmetres de mesura de l’activitat de l’aparell circulatori; modificacions durant l’exercici; efectes de l’entrenament a la sang.
· Aparell respiratori: paràmetres de mesura de l’activitat respiratòria; modificacions durant l’exercici i a llarg termini.
· Adaptació de l’aparell locomotor: regulació de l’activitat muscular; escalfament i estiraments.
ACTIVITATS D’ENSENYAMENT-APRENENTATGE
- § Visualització de presentacions en power point
- § Visulaització de video
- § Realització d’activitats Jclic
- § Realització d’activitats de diferents pàgines webs
- § Recerca de pàgines webs d’interès
- § Lectura i resum d’articles proposats
- § Debats sobre diferents àmbits de l’assignatura
- Recull i presentació d’apunts realitzats durant les sessions.
CRITERIS D’AVALUACIÓ
|
CONTINGUTS |
PERCENTATGE |
* Per fer promig, s’ha de superar cada contingut per separat amb una nota mínima de 5. |
|
CONCEPTES |
60% |
|
|
PROCEDIMENTS |
30 % |
|
|
ACTITUDS |
10 % |
|
CONCEPTES 60% Realització d’un únic exàmen crèdit
|
|
PROCEDIMENTS 30% Presentació a la sessió nº 5 i nº 10 del apunts i recull final presentat en format a triar per l’alumne i entregat en un pen drive |
|
ACTITUDS 10% – Respecte cap al professorat i els companys – Atenció i interès a classe – Assistència i puntualitat a les sessions del crèdit – Puntualitat en el lliurament de les activitats proposades a classe – Intervenció i participació activa a les sessions del crèdit – Acceptació dels companys i les seves possibles limitacions
|
|
*Una assistència inferior al 80% del total d’hores de classe d’aquest crèdit obligarà a l’alumnat a presentar-se a l’avaluació extraordinària. |
Presentacions i videos d’interés
Deixa un comentari
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.