Com ja vaig dir sóc una persona molt inquieta i sempre busco algun projecte per fer que faci que els alumnes s’impliquin d’una manera més activa en el procés i tingui algun tipus d’impacte en el municipi on resideixen. Cada any organitzava amb les companyes de nivell un Mercat solidari per recollir diners per a la campanya Cap nen sense joguina per recaptar diners que es transformaven en vals de compra per a les famílies més desafavorides. A més, també organitzàvem una Cantada de Nadales per a la gent del Casal de la Gent Gran. Malauradament, enguany, i a causa de la pandèmia, no ha estat possible. Però, no volia que l’alumnat es quedés aquest any sense fer quelcom similar, ni tampoc la gent que utilitza el casal.
Per això, utilitzant la matèria que aquest any faig de Cultura i valors, en la qual justament hem parlat els estereotips d’aquest sector de la població, hem creat dos projectes. Un de visual i un altre d’auditiu. El primer consisteix en Crear uns vídeos de sensibilització amb els quals els alumnes pretenen trencar alguns dels estereotips negatius associats a la gent gran. I el segon, consisteix en un Recital poètic que farem arribar al casal properament. De fet, estem fent aquestprojecte des de fa tres setmanes (només tinc una hora setmanal). Els alumnes han hagut de cercar poemes que els agradés i que poguessin agradar a la gent gran. Els estem treballant ara a nivell de to de veu, pauses, pronuncia fonètica, dicció…

A banda, des de l’assignatura de català, on estem treballant el noticiari, vam decidir que podíem fer un noticiari radiofònic i que una de les notícies que explicarien seria la del Recital poètic que estàvem preparant.

Per avaluar l’activitat vam acordar conjuntament criteris i amb l’eina Corubrics he creat els formularis. És eina que he descobert fa relativament poc i que funciona de meravella per fer rúbriques i fer l’avaluació, autoavaluació i coavaluació en línia. I a sobre, després ja tens les mitjanes i la nota! És fantàstic.