CAMPANYA SOLIDARIA DE JOGUINES (Creu Roja de Mataró)

La solidaritat és un dels valors  humans més importants, és el que fa una persona quan una altra necessita la seva ajuda. La solidaritat són les ganes d’ajudar els altres sense intenció de rebre res a canvi; i aquest acte és el que el col·lectiu de  l’escola Freta de Mataró ha estat capaç de fer durant tots aquest dies previs al Nadal.

Estic molt orgullosa  de com ha anat  aquesta campanya i del que entre tots hem aconseguit: les caixes estaven plenes  de joguines, plenes d’il·lusió, d’esperança, de somriures d’amor, d’amistat… I el més important, amb aquest acte solidari farem  feliços a molts nens i nenes que no tenen recursos .

Gràcies a tots i totes per  fer-ho possible.

Fins al proper any!

Núria Comas Del Amo

ESCOLA DE CINEMA DE MATARÓ

El passat 20 d’abril van venir de l’escola de Cinema de Mataró a fer-nos una xerrada-taller als alumnes de 1r i 2n de Batxillerat de la matèria optativa d’Audiovisuals. Ens van parlar sobre les diferents tècniques audiovisuals, des de l’escriptura d’un guió al muntatge del producte final. Va ser molt interessant, vam poder analitzar i veure la importància dels plans i la llum en el cinema, així com el muntatge. Ens va agradar molt!

SUPORT VITAL BÀSIC

Els alumnes d’Higiene Bucodental treballen, en el mòdul 9  de Primers Auxilis, el Suport Vital Bàsic i el Desfibril·lador.

Pensant en la importància que tothom tingui un mínim de coneixements  de com s’ha d’actuar quan a una persona se li para el cor, els hem encarregat que imparteixen una xerrada als companys de 1r de Batxillerat.

Han preparat un powerpoint amb una breu explicació de com s’ha d’actuar i els passos que cal seguir en una maniobra de Suport Vital Bàsic i després han fet una part pràctica amb ninos.

Aquest és el segon any que fem  aquest taller, i pensem que és una experiència positiva perquè sempre hi ha la possibilitat que ens trobem en una situació d’aquestes al carrer, a casa, amb la família… i tenir uns coneixements mínims pot ajudar a salvar la vida d’una persona.

Salut  per tots!

NÚRIA COMAS (professora)

COMENCEN A DECIDIR

Els alumnes de 2n de batxillerat han participat en la Jornada  de Portes Obertes de la Universitat Autònoma, per conèixer l’oferta dels graus que s’hi imparteixen, tot assistint a diferents xerrades  informatives.

Ha estat una activitat profitosa que ajudarà els nostres alumnes a decidir el seu futur acadèmic.

Tutores de 2n de BATX.

UN COP L’ANY A TEATRE

Un cop l’any és el títol de l’obra de teatre, dirigida per Àngel Llàcer, que hem anat a veure al teatre Poliorama de Barcelona, tots els alumnes de batxillerat.

Es tracta d’una comèdia romàntica protagonitzada dos grans actors de l’escena teatral actual: David Verdaguer i Mar Ulldemolins. Acostumats a veure’ls a la gran pantalla ens ha encantat poder-los veure en directe. I ens han explicat una història d’amor que ens ha encisat però que alhora ens ha fet reflexionar i debatre a classe com n’és de complicat l’amor, o més ben dit, les relacions amoroses. Alguns creiem que l’amor d’Un cop l’any no és real; d’altres en canvi, trobem que aquest és el veritable amor, el de la passió, sense condicionants ni lligams… Sigui com sigui, el que ens han deixat clar aquests dos actors és que els jocs de l’amor són complicats!

Una altra de les coses que ens ha agradat molt és el fet d’incorporar les noves tecnologies a l’escena teatral: aquells canvis d’escena amb imatges, àudios i música de l’època han estat una manera diferent i molt agradable d’entretenir-nos, captar la nostra atenció i situar-nos en el moment històric. De fet, l’obra intenta aportar una visió històrica i social ordenada dels grans moments dels anys 70, 80 i 90, a través de referents culturals i populars com la música, la moda, el cinema…

Potser costa d’entendre una història d’amor mantinguda només amb una trobada d’un cop l’any, però sí que val la pena anar al teatre amb l’escola almenys un cop l’any!

ALUMNES DE 1r BATXILLERAT DE CIÈNCIES DE LA SALUT