Aplicacions per a mòbil: plantejaments didàctics. Part 2.

Continuant amb el fil obert a l’article anterior (Aplicacions per a mòbil: plantejaments didàctics. Part 1.), vull afegir una activitat que estic a punt de portar a terme amb un grup d’alumnes de 3r ESO en la qual, aprofitant que estem treballant el tema de la Composició, els faré escollir una obra de Joan Miró per tal de que hi afegeixin elements semblants als que apareixen a la pintura utilitzant l’Inkscape. Amb aquest programa gratuït de dibuix vectorial hauràn de crear les frames necessàries per tal d’editar una animació en la qual aquestes formes afegides vagin canviant de color, tamany, posició… creant una “composició viva”.
Un cop han creat totes les frames de la seva animació han de copiar-les al seu mòbil per tal de crear l’animació amb l’app PIC PAC STOP MOTION, editar un vídeo amb l’app VIVA VÍDEO on expliquin el que han fet i on hi inclouràn l’animació feta amb l’anterior aplicació i, finalment, ho publicaràn en un canal de Youtube per fer-lo públic i així el puguem veure tots.
A part de dedicar la primera mitja hora d’aquesta unitat a donar quatre pautes de treball necessàries per tal de treballar amb l’InkScape, els alumnes també poden veure un exemple del que han de fer a partir d’aquest tutorial:

A continuació hi han uns quants exemples de diferents treballs fets pels alumnes:

Anna Palacios
Emi Iurian

Estela Martinez
Marta Manzaneque

Yassin Amari

Cristina Castillejo
Sandra Ramírez
Andrea Quiroga

Després d’aquesta activitat utilitzarem l’app PIC PAC per crear un altre STOP MOTION a partir d’un DIORAMA (decoració teatral a escala reduïda) utilitzant l’opció de crear frames a partir d’una sèrie de fotografíes que es van fent automàticament en intèrvals de temps que et permeten moure algún o alguns elements del diorama entremig de cada captura, creant l’efecte de que aquest o aquests elements es mouen per sí sols.


fsaura2

Quant a fsaura2

Un apasionat del disseny i la il·lustració
Aquest article s'ha publicat dins de Què faig i etiquetat amb , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *