PEC

cambiar-tamanodsc01911


TRETS D’IDENTITAT

Segons el nostre Projecte Educatiu (PEC), ens definim com una escola…


Pública: Dependent del Departament d’Educació.

Aconfessional: Respectuosa amb totes las religions i creences.

Intercultural: Respectuosa amb la diversitat cultural i aspira a la convivència.

Catalana: Immersa en el context de la cultura i la llengua catalana, com a elements de cohesió social.

Democràtica: Promou la participació de tots els sectors de la comunitat educativa en la dinàmica del centre i en la seva gestió.

diversidad

…que aspira a ser:

Acollidora: Tothom ha de sentir-se ben acollit o acollida a l’escola, especialment les persones nouvingudes al centre (alumnat, professorat, famílies).

Inclusiva: Cal aconseguir la inclusió escolar i social de la totalitat de l’alumnat escolaritzat al centre, amb una atenció especial a l’alumnat amb més risc d’exclusió social, vetllant per obtenir-ne el màxim rendiment escolar, mitjançant les eines disponibles i mostrant expectatives positives respecte a les possibilitats d’aquest alumnat.

Equitativa: L’escola parteix de l’equitat entesa com a igualtat d’oportunitats per a la totalitat de l’alumnat, evitant tot tipus de marginació.

Diversa: Cal considerar el fet positiu de la diversitat com a possibilitat d’intercanvi, enriquiment i millora però mantenint cautela amb alguns aspectes com els usos de la diversitat i la desigualtat social que de vegades pot comportar.

Sensible: A nivell d’escola, es possibiliten els canals necessaris per a la manifestació i gestió d’emocions i sentiments en el context escolar. L’escola aplica estratègies i recursos per a millorar l’educació emocional de l’alumnat.

Pacífica: El centre ensenya a aplicar estratègies i aprendre a resoldre els conflictes interpersonals de forma no agressiva, entenent el conflicte com a oportunitat de millora.

Comunicativa: La informació ha de circular pels canals establerts i ha de arribar a tothom al mateix temps. La comunicació intercultural comporta sovint un cert grau d’incertesa, perquè la comunicació no és simplement un intercanvi de missatges: és, prioritàriament, una construcció de sentit. El centre ha de garantir els espais de coordinació i un sistema de traspàs d’informació efectiu i fluid entre els membres de la comunitat educativa

Reflexiva: El centre preveu i planifica els espais i el temps de coordinació mitjançant un sistema de traspàs d’informació efectiu i fluid que possibiliti la reflexió sobre (i des de) la pràctica.

Coherent: L’acció coherent es fonamenta en els principis de la visió compartida del centre (projecte educatiu, model de persona que es pretén formar i valors que ho configuren), en l’acció compartida i responsable, basant-se en el principi d’autoritat compartida que actua de forma justa.


Autocrítica
: L’escola preveu i planifica un sistema organitzatiu de traspàs d’informació efectiu, ambivalent i fluid que faci possible la crítica i l’autocrítica.


Conscient
: Amb uns objectius clars de millora, cap a l’excel·lència educativa, tenint especial cura de les expectatives que projectem vers l’alumnat.


Ètica:
Es pot considerar una gestió ètica la que “sorgint de la pròpia comunitat educativa, vetlla per l’aprenentatge organitzatiu, per la responsabilitat en les tasques que cada membre de la comunitat té assignades, per la creació d’una cultura avaluativa de millora, i per la coherència educativa en tots els actes escolares” (J. M. Duart, 1999).

pec1
Aquest Projecte Educatiu va ser aprovat pel Claustre en sessió de data 27-11-07 i pel Consell Escolar en sessió de data 25-02-08

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *