ELS RACONS

L’alumnat del CFGS Educació infantil (matí), en el mòdul de Joc infantil i la seva metodologia, hem realitzat la preparació d’un racó per a les ludoteques municipals de Lleida.

Vam iniciar aquest projecte contactant amb les diverses ludoteques per anar a elegir el nostre espai de racó. Un cop elegit, vam començar amb la preparació d’aquest, al qual vam destinar un mes i mig de feina. Finalment, vam concretar amb la ludoteca el dia per anar a muntar-lo i el dia en què intervenir amb els infants.

Laura Torres i Laia Teixidó, alumnes del cicle

Adjuntem diverses fotos durant el procés i els resultats finals dels racons

PRÀCTIQUES A L’EMPRESA. FCT I DUAL.

L’alumnat de 2n dels Cicles Formatius de Serveis Socioculturals i a la Comunitat ha realitzat el traspàs de la informació de les pràctiques a l’alumnat de 1r curs per tal que comencin a identificar i escollir les entitats on voldran fer-les l’any vinent.

L’alumnat s’ha agrupat en diferents taules, tenint en compte els àmbits (educatius, socials, sociosanitaris, d’oci i culturals) on han dut a terme les seves pràctiques en diferents institucions i amb diversos col·lectius.

Una experiència molt enriquidora per a ambdues parts!

SUPORT VITAL BÀSIC. SVB

L’alumnat de segon curs d’Atenció a les Persones en Situació de Dependència en el Mòdul de Primers Auxilis, han realitzat un taller de Suport Vital Bàsic.
En el grup de matí el taller el van realitzar voluntàriament, el Benjamí i la Rosa que són TES del Servei d’Ambulàncies i ens van donar les pautes necessàries per fer la RCP, incidint molt en la tècnica i la utilització del DESA.
En el grup de tarda van venir el Koldo i el Marc, alumnes de Mediació Comunicativa amb experiència en Primers Auxilis, aquests van aplicar les diferents tècniques en la realització de la maniobra de Heimlich i la RCP. A més, ens van donar pautes de què podem fer en aquesta situació si les víctimes o familiars són persones amb sordesa.
Va ser un taller molt amè on es va poder aprendre molt!
Els hi estem molt agraïts i agraïdes.

Carrusel d’imatges

ATENCIÓ SANITÀRIA

Alumnat de primer curs d’Atenció a les Persones en Situació de Dependència en el Mòdul Atenció Sanitària, han realitzat una pràctica d’administració de nutrició enteral per sonda nasogàstrica o gastrostomia. Per realitzar-ho han anat a l’aula taller i han seguit el procediment d’administrar el preparat amb xeringa i amb una bossa d’alimentació per gravetat.
Anna Casañé Riera.

Els hi ha agradat molt i han pogut aplicar el que han après a les classes teòriques.

#8MARÇ

L’alumnat de 1r del CGFS d’Integració Social, en el mòdul de Context de la intervenció social, ha creat un seguit d’infografies per commemorar el 8 de març, dia de la dona treballadora. Cada una de les infografies ressalta un tipus de discriminació que pateixen les dones en el si d’un sistema patriarcal: la bretxa salarial i el sostre de vidre, el síndrome de Yentl, la taxa rosa, l’assetjament sexual i laboral,  el sexisme en els llibres de text, la crisi de les cures i la doble càrrega, entre d’altres.

Amb tot, s’ha volgut reivindicar que encara queda molt camí a recórrer per tal d’aconseguir una igualtat de drets i d’oportunitats entre les dones i els homes.

Núria Solé Auro.

SISTEMES DE COMUNICACIÓ AUGMENTATIUS I ALTERNATIUS. BRAILLE

Lili Piper, alumna de 2n del GFGS d’Integració Social tarda ens ha fet un Taller de Braille a com panyes del cicle. El taller s’ubicaria dins el Mòdul de Sistemes de comunicació augmentatius i alternatius.

Gràcies a les seves explicacions hem après com funciona aquest sistema de lectoescriptura tàctil per a persones invidents.
A la vegada ens hem conscienciat sobre tot el que comporta aquest sistema i l’aprenentatge que han de seguir les persones invidents.

AUTONOMIA PERSONAL I SOCIAL

L’Alumnat de 1r GS Integració Social fan pràctiques vivencials dins el mòdul de promoció de l’autonomia personal i social fent intervencions en activitats de la vida diària AVD. Aquesta proposta d’activitats en format role playing els ajuda a integrar en la seva formació l’empatia, la pràctica procedimental i els circuits i rutines que hauran d’implementar en alguns dels àmbits on aniran a treballar.

Els felicitem per bon treball d’equip que han fet i la seva bona predisposició per rebre l’activitat i aprofitar-la tant bé.

Us facilitem un vídeo enregistrat pel propi alumnat.

Míriam Orobitg Torrelles. Professora.

ESTIMULACIÓ COGNITIVA per infants de 0 a 4 anys

L’Alumnat d’Educació Infantil, (Matí), hem realitzat una activitat del mòdul de Desenvolupament Cognitiu i Motriu, del CFGS Educació Infantil, que consisteix en preparar materials i activitats d’estimulació cognitiva per a infants de 0 a 4 anys.

Aquesta activitat era individual, i cada alumne havia de pensar una activitat i crear-la manualment per ell/ella mateix.

El Dilluns 8 de Febrer, vam realitzar la implementació a l’aula davant els companys i companyes, i tothom vam poder jugar amb tots els materials realitzats.

Adrià Fresnadillo Llobera, alumne CFGS Educació Infantil (Matí).

Imatges de l’activitat realitzada a classe.