Al llarg del primer trimestre els nens i nenes de P3B hem dut a terme el projecte “Busquem un nom per la classe”. Aquest projecte ha estat elaborat de manera molt significativa i manipulativa, sempre partint de les preguntes i curiositats del grup. Hem jugat amb diferents animals de la granja i altres animals. Hem mirat molts llibres, contes i finalment vam votar i decidir que volíem ser PORQUETS.
Un cop vam tenir el nom decidit, vam compartir tot allò que sabíem dels porquets, així com allò que volíem saber i com esbrinar-ho.
Primer ens vam mirar a nosaltres i vam veure que érem tots diferents i que els porquets, també. Vam adonar-nos que hi ha porquets de diferents colors i mides, vam descobrir què mengen, on viuen i com neixen i d’altres curiositats com ara que es rebolquen al fang quan tenen calor. També hem aprés a diferenciar porquets reals, d’altres que son de joguina i vam treballar conceptes com pocs, molts tot classificant els porquets de l’aula. I a més a més hem fet una caseta pels porquets, amb raconet amb fang.
A mesura que anàvem descobrint tot allò que volíem saber, anàvem realitzant un mapa conceptual, recollint tots els aprenentatges.
En aquest vídeo hi ha una mostra d’algunes activitats realitzades al llarg del procés.