Aquest article actualitza un d’anterior d’aquest bloc, en el sentit que ja no cal redimensionar les fotografies abans de “pujar-les” al compte que tenim a Picasa Web.
Picasa va començar com a programa per organitzar (i fer senzills retocs) de les imatges.
- Enllaç al web de Picasa
Actualment ha esdevingut un popular servei de google, que permet allotjar en un espai web àlbums de fotografies (podent compartir-les, publicitar-les en el bloc, situar-les en el mapa…)
- Servei d’àlbums web de Picasa
- Picasa web en català: http://picasaweb.google.cat/
Indicacions de com utilitzar aquest servei. Us recomano aquests dos enllaços:
- Herramientas web2.0: Picasa. A Wikispaces
- Com pujar fotos a Àlbums Web Picasa sense utilitzar el (programa) Picasa. Al Racó Tic
Com s’explica a l’article anterior, amb el navegador internet explorer, un cop s’accedeix al servei d’àlbums web et dona l’opció d’instal·lar un software que possiblita pujar totes les fotos de cop. En cas contrari, o bé es treballa amb el programa Picasa (si ja està instal·lat a l’ordinador), o bé s’han de pujar les fotos una a una.
I aquí va la prova de posar l’àlbum en el bloc, una pràctica que és molt habitual en alguns centres educatius a través dels seus blocs. Atenció al “truc”: canviar l’idioma a l’anglès dels EEUU per aconseguir el codi “embed”, que és el que cal enganxar a l’article (no a l’editor visual, sinó el del “codi”)