01.- Una iniciativa única a Europa en formació sistèmica competencial

FORMAcció: El programa CERADAI Entrena per a 2009

CERADAI Entrena es desenvoluparà durant l’any 2009 de forma presencial i a distància com a iniciativa privada en acció social i ciutadania adherida als MRP i com a corrent educativa social inclosible, tan respecte a la formació permanent del professorat reconeguda pel Departament d’Educació com de la formació permanent a les famílies.

Els objectius de CERADAI Entrena 2009 són:

1.- Canviem l’entorn i ajudarem a canviar l’escola

2.- La nostra iniciativa és ciutadana i docent  (IC+D) dins de l’entorn, en l’exercici del voluntariat fora de l’horari laboral, en espais de complicitat amb les famílies i els professionals d’educació, salut, justícia, acció social, etc.

3.- Parteix de models referencials i a partir d’ells desenvolupar la comunicació, la creativitat i la cooperació.

El seu bloc és:

http://blocs.xtec.cat/formaccio

La formació permanent del professorat ENTRENA 2009 ha estat tramitada pel reconeixement per la Direcció General d’Innovació del Departament d’Educació, ja portem des del 1995, amb quasi un centenar de cursos reconeguts, però en l’actualitat la nostra metodologia CERADAI té uns trets propis únics a Catalunya, així mateix també la formació a les famílies ENTRENA 2009.

La nostra formació és centra en el mateix pla individual (PI) de l’aspirant, no tenim alumnes sinó persones aspirants que evolucionen a cooperants, és totalment pràctica utilitzant tècniques esportives i de l’art dramàtic, es fonamenta en les Competències Específiques de Renegociació i Transmediació Social (CERTS) de CERADAI, elements bàsics de la nostra metodologia:

Les 7 CERTS de les famílies   7 CERTS “F”:

1.- L’autogestió i la suggestió. L’observació i l’escolta activa. Valors i tècniques per al desenvolupament de la comunicació, de la creativitat i de la cooperació.    

2.- La conversa i la seva direcció per rols cooperants en aplicació a casa. La comunicació oral i digital. La creativitat. Pactes interns per a la cooperació en la llar. La renegociació i els processos de transmediació a la vida familiar: arbitratge, conciliació, mediació i negociació.

3.- Entrevista activa i decisòria en parella o entre pares i fills/es

4.- Gestió de la conducta: horari o estructuració del temps, estimulació i agraïment o reconeixement

5.- Treball del guió familiar i dels relats amb recursos digitals.

6.- L’ús de les tecnologies. fotos, gravacions de la veu , videos, internet

7.- L’adquisició d’aliments, joguines i lús dels serveis gratuïts: espais lúdics, salut, acció social, etc.. El treball de les competències bàsiques transversals i de les àrees del coneixement a l’entorn i a casa.

El funcionament de la parella (pares) a nivell psicosocial, del diàleg  i de la sexualitat.

Les 7 CERTS del professorat i personal educador  (7 CERTS “D”):

1.- Les mateixes 7 CERTS “F” de la família i les competències bàsiques transversals de l’educació 0-16 anys

2.- L’entrevista entre docents i famílies.

3.- Les competències bàsiques transversals en la comunicació tutorial docent i la família: informes de l’evolució i dels progressos, exercicis d’entrenament a casa, etc.

4.- La gestió de grups ( alumnes 3-16 anys i les famílies) com del professorat.

5.- La direcció i acompanyament en la construcció d’equips docents, de famílies, de C+D

6.- Acompanyament en la construcció de projectes socials dins de l’entorn educatiu

7.- La planificació, execució i avaluació de plans de millora de l’entorn i la seva implicació a l’escola. Les eines EDUcre@ i EDUcert ®.

Els rols de COAS en el procés de les CERTS. 

Les CERTS comporta assumir diversitat de papers en el mateix procés, amb rols que denominem COAS. COAS vol dir rol Competencial Sistèmic com a Cooperant Orienta Assessora Social. Els nivells de rol COAS són:

1.- COAS. DH  En observació i escolta activa en Drets Humans. Atenció a la consulta. En oficines o en estudis de ràdio o televisió.

2.- COAS. DINA  En dinamització i animació d’activitats.

3.- COAS. FSiC  En formació sistèmica competencial.

4.- COAS.RIDS   En recerca i investigació en la docència social

5.- COAS.CID    En cooperació i investigació en Decisiologia (estudi plural científic, artístic i tècnic) de la competència de prendre decisions a nivell individual i en grup des de la comunicació, la creativitat i la cooperació)  En aquest nivell és el COAS Social Psicopedagògic Creatiu Cooperant.

Aquest màster no reglat de la diversitat de competències específiques de la renegociació transmediadora és denominarà Màster NR COAS de CERADAI.

Cal seguir aquest bloc per a tot el seu desplegament durant tot l’any 2009

Deixa un comentari