[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/ckD0keTxnEk" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
B) A continuació, i complementant la informació que us arriba en el dossier de l’alumnat, també seria interessant, a partir del llistat que heu trobat en el tercer article d’aquest bloc i de visualitzar els videos que aquí trobeu, fer les següents activitats:
-
Ubicar en un mapa imaginari els països de referència
-
Esmenta els continents
-
Situa’ls al respecte de l’orientació cartogràfica i països veïns
-
Comprovar quin és el continent amb més presència immigrada al nostre institut
-
Començar a analitzar les causes d’aquesta presència, a partir de la pròpia experiència de la convivència en el barri
-
Fer una avaluació prèvia de coneixements sobre fets històrics més coneguts d’aquelles contrades.
-
Avaluar i comentar el paper que protagonitzen les dones en cada un dels dos videos seqüenciats.
COMENTARI DELS DOS VÍDEOS
SARAY FERNANDEZ diu: ‘En el primer video he vist la grans responsabilitat que tenen els nens i nenes del Senegal, amb les seves families. (…) vol millorar la seva vida viatjan a Espanya. Però sap que aquest viatge serà com viatjar al més enllà, perquè és molt perillós, i existeix la possibilitat de no arrivar al seu destí i quedar-se en el intent. És una decisió molt valenta, i amb molt de risc.
(segon video) ‘…Aquestes dones es troben en aquest estat, soles, perquè els seus marits van sortir d’allà, per emigrar a altres països per millorar les seves condicions de vida, guanyar alguns diners, i portar amb ells a les seves families, però quan van arribar al seu destí, allà van refer la seva vida amb d’altres persones, i les seves dones van quedar-se completament soles, sense cap ajuda.’