- COM ÉS LA MOIXERA?
La moixera, la moixera de pastor i el server o servera són tots ells arbres del gènere Sorbus que pertany a la família de les rosàcies. Tots tres solen créixer als ambients de roureda, sense ser mai gaire abundants
La moixera (Sorbus aria) fa fulles simples, grosses, ovades i de marge dentat, amb nombrosos nervis secundaris paral·lels i el revers blanquinós per l’abundància de pèls.
2. ON ES POT TROBAR LA MOIXERA?
Sobretot en boscos de caducifolis de la meitat nord, i al sud, a les serralades litoral i prelitoral. Després de la servera, és la moixera més freqüent. Les moixeres són comestibles, però àcides i farinoses.
3. COM SÓN A LA FONT DEL SIDRO LES MOIXERES?
N’hem pogut identificar tres a prop de la font. Són arbres joves, per tant són petits. Quan hi hem anat a l’hivern no tenien fulles, n’hem vist algunes a terra. La part de sota de les fulles era grisa.

4. D’ON HEM TRET AQUESTA INFORMACIÓ?
https://ichn2.iec.cat/Bages//roureda/Imatges%20grans/sorbus_a.htm
LLOBET, T.;CARRERA, D. (2018 ) 101 Arbres de Catalunya. Cossetania Edicions.
DUPÉRAT,M. Árboles y arbustos. Madrid. Tikal Editorial.