El Servei de llengües del Departament d’Educació ha publicat un bloc dedicat al dia internacional de les llengües maternes que ja fa uns anys que es celebra el 21 de febrer.
Hi trobareu enllaços molt interessants.
EL Garbell
Nou espai de comunicació i intercanvi, on trobareu expressades algunes reflexions d’Unescocat sobre fets socials d’actualitat.
21 de febrer dia internacional de la llengua materna
El Dia Internacional de la Llengua Materna va ser proclamat per la Conferència General de la UNESCO del 1999 amb l’objectiu de fomentar la reflexió i la mobilització al voltant de la diversitat lingüística i el multilingüisme. Es va fixar el 21 de febrer com a data escollida en memòria dels incidents que van tenir lloc a Bangladesh al 1952, quan la policia i l’exèrcit de l’estat pakistanès, que ocupava llavors aquest país, van obrir foc sobre la multitud dels parlants de Bengalí que es manifestaven a favor dels seus drets lingüístics.
UN DIA A BARCELONA
El dilluns 28 de gener pel matí vam arribar a l’escola a les 7:00h i vam marxar cap a Barcelona. Tots vam portar la PSP o un MP3 per passar l’estona a l’autobús. En arribar a Tarragona vam parar per esmorzar. Un cop vam arribar a Barcelona vam comprovar com és una ciutat molt gran i bonica. Al Palau de la Música vam poder escoltar una obra amb instruments de percussió. El Palau de la Música és un edifici antic però molt bonic per dins. Quan ja es va acabar l’obra ens vam desplaçar fins al Parlament de Catalunya. El Parlament, també es un edifici antic però molt bonic. Allí ens van explicar les històries de Felip V i vam entrar a la Sala de Plens que és molt gran i espectacular. Un cop la visita del Parlament va acabar, vam dinar al Parc de la Ciutadella, on vam estar jugant fins l’hora de tornar cap al poble.
Ha estat un dia molt divertit.
Parlament de CATALUNYA Palau de la Música
Jonathan Kevin Figueroa Franco
Un Dia Sense Anar Al Cole
El Dilluns dia 28 de Gener els meus companys de classe van anar d’excursió a Barcelona, al Palau de la Música i al Parlament, però jo no vaig poder anar. Va ser un dia diferent. Pel matí vaig donar menjar als meus gossos i també vaig netejar les seves caques. Els meus gossos són Buster, Badger, Borris, Murphy i Hamish. Després vaig jugava la playstation fins a l’hora de dinar.Després de dinar vaig anar a caminar per la muntanya amb els meus gossos, allí podien saltar i córrer. Com que estava cansat em vaig asseure a mirar la tele fins a l’hora de sopar. Abans d’anar a dormir vaig tornar a mirar la tele per agafar el son. El dimarts ja vaig tornar a la realitat i a les nou del matí va tocar tornar a l’escola.
Buster Borros Badger
Badger i Jacob Buster
Jacobo Lambrechs
30 de gener: Dia Escolar de la No-viòlencia i la Pau
UNS DIES DIFERENTS
Els alumnes de sisè de l’aula d’acollida ens expliquen com han passat les vacances de Nadal:
Aquestes vacances de Nadal he estat ajudant al bar dels meus pares, sobretot el dia 1 de Gener. El dia de Nadal ens donem els regals, aquest any Santa Claus m’ha portat: Grand feth auto, Rachet and clank 3 i roba. El dia dels reis vaig recollir molts caramels. Aquests dies de vacances són millors que anar al cole.
Jacobo Lambrechs
El dissabte vaig anar a Barcelona a conèixer la cosina del meu pare. També vaig poder deures el mar de Barcelona i els seu port marítim. Desprès de dos dies van venir les ties de la meva mare i ens van portar regals, amb elles vam passar una estona molt divertida.De regals em van portar: una bicicleta, un estoig i el joc del parxís.
Aquests dies de vacances les he passat molt bé amb la meva família.
Jonathan Kevin Figueroa Franco
Violència de gènere
Drets dels infants
Web dels drets de la infància (ajuntament de Barcelona)
Drets de l’infant (Diputació de Barcelona)
Els drets humans (Amnistia internacional)
Carpeta pedagògica sobre la convivència
Educació distribuirà una carpeta pedagògica sobre convivència escolar a tots els centres de primària
El Departament d’Educació ha elaborat una carpeta pedagògica que recull les pràctiques que s’han dut a terme als centres educatius de Catalunya sobre aspectes de convivència escolar. Els programes de convivència es vertebren sobre cinc eixos principals: l’educació emocional, l’educació en valors i per la pau, aprendre a pensar i la competència social.