Examinem uns pulmons

Hem vist el pulmons d’un xai
Avui hem vist uns pulmons d’un xai.De primer ens hem posat guants després hem mesurat la tràraquea que está formada per anells, la mesura era de 18cm i el diàmetre de 1cm, la tràquea era tova i elàstica .Després hem ficat un tub que el ficavem dins la tràquea i bufàbem i el pulmons s’inflaben i el color de la sang que hi havia per els pulmons canviava a un color carn o rosat i es feien més grans .Hem agafat unes tisores normals per a nens per retallar la tràquea, i abans de retallar hem bufat per última vegada i hem bufat tant fort que s’havia format una bombolla a la pleure del pulmo, que és una mewmbran molt fina que recobreix el pulmó. Hem tallat la tràquea fins que hem arribat als pulmons i es veien uns tubs.També hem tallat el cor que estava dividit en dues parts que s’erveix perquè no es baregi la sang neta i la bruta.
M’ho he passat d’allo mès bé!!!

Enigma de la setmana

UN ENIGMA AMB PISTES

Uns sentinelles vigilen l’entrada d’un castell. Un espia, que no coneix la contrasenya, escolta el que diuen:

Hi arriba un soldat i els sentinelles li demanen: “6?. El soldat contesta:”Tres”. El deixen passar.

Un altre soldat hi arriba. Els sentinelles li demanen: “8?. El soldat respon:”Quatre”. El deixen passar.

L’espia creu que ja sap el truc. S’acosta a la porta i els sentinelles li demanen: “10?. Ell respon: “Cinc”. I allà mateix descobreixen que és un espia i l’empresonen. Sabries dir com ho han descobert?

El pagès la ovella i el llop

Hola nois de cicle superior aquí us deixo el segon enigma matemàtic perquè aneu pensant.
Un pastor necessita passar el riu amb la seva barca a ha de portar: una ovella, un llop i una capsa de cols. El problema és que el llop no es pot quedar amb la ovella perquè se la menja, l’ovella no es pot quedar amb les cols perquè se les menja, com ho pot fer per passar el riu sense que ningú es mengi res?.Pots anar i tornar tantes vegades com et faci falta.

Tsunamis

A la classe de 5è B, hem treballat com a projecte el tema de l’aigua i un dels temes que ha sortit són el tsunamis. Ha donat la casualitat que al Japò n’hi ha hagut un, i ja tenim imatges sobre aquest tema i bastanta informació. Ens ha agradat perquè podem estudiar aquest fenòmen i explicar-ho a la classe.
images71

Parlem del Bullying

El treball que estem fent sobre el bullying a classe, parla sobre la manera que alguns companys tracten als altres. Alguns nois es fiquen amb nens que no son de les seves edats i no s’atreveixen a ficar-se amb els més forts. Hem après que s’ha de respectar a tothom i intentar no fer mal amb les paraules.
Autor:Llorel 6èBimages

Ja tenim pissarres digitals

Els reis ens han portat unes pissarres digitals que ens aniran molt bé per a treballar més i millor. En tenim una a 5èA i una a 6èB, això no vol dir que els altres grups no la puguin utilitzar, la compartirem com a bons companys.
A més a més els alumnes de 6è ens hem apuntat a un projecte que ha impulsat TV3 en el qual paricipem fent de periodístes. Ja hi hem penjat 4 notícies que les podeu consultar mirant el següent link:
http://www.3cat24.cat/pnoticies/1024SearchCGU.jsp?autor=265067

caves freixenet

freixenetA l’octubre, 5è i 6è, vam anar a visitar les caves freixenet. Va ser una visita força interessant, ens van explicar com es feia el cava, quant temps havia d’estar en repòs abans de vendre l’ampolla,quins tipus de raïm es feien servir per a fer el cava. En resum molta informació que en arriba a l’escola la vam posar en comú entre els companys.
També ens vam fer fotografies

ies que molt aviat les penjarem per a que les pogueu veure.

Més cosetes

Els alumnes de 6è han començat a vendre bombons i polvorons per guanyar diners per anar de colònies!! Estan molt motivats i estan venent molt. Felicitats nois!!

A banda d’això hem començat a fer el projecte dels monuments del món. Estem aprenent moltes curiositats sobre l’estatua de la llibertat i la torre de Pisa. Mica en mica us anirem explicant que anem fent i que anem aprenent.