😀 CONTINGUTS
1. El medi intern. Homeòstasi. Immunitat.
2. Aparell reproductor: procreació Part 1
💡 Com heu volgut tenir l’examen el 22 haureu d’accelerar i encabir una part del tema 2 a l’examen. Com a contrapartida el que aprovi la part del T1 li servirà com examen de recuperació.
😯 EXAMENS
22 de febrer definitively.
💡 ACTIVITATS
Caldrà lliurar un dossier amb les activitats que s’han encomanat i cito:´
➡ 1.1 (resum entenedor, amb esquemes, gràfics, dibuixos, etc) de la infecció vírica de l’HIV, amb els actors ben caracteritzats (cèl·lules) i amb el millor vestuari (molècules). Percentatge de lliurament 26%
➡ 1.2 Hemograma. Percentatge de lliurament 21%
➡ 1.3 Activitats 1 del llibre, tema 1 corregides.
➡ 1.4. Informació sobre l’RPMI i la hematoxilina/eosina. Protocol de tinció.
➡ 1.5. Dibuix d’una cèl·lula amb els orgànuls més importants que consideris i detalls del que hem parlat.
Ja portaràs el dimarts el “pre-examen” , cert ?
He llegit i resumit Intercanvis Cel·lulars i et portaré l´exercici del tema.Per curiositat, pot passar que la nostra sang sigui un medi hipo/hipertònic i que les cèl·lules reaccionin com en l´esquema de la pàgina 14 ?
Bé no portaré cap pre-examen. En tot cas puc respondre dubtes i posar al dia el bloc de Biologia humana perquè esteu més segurs del que pot entrar, però tenint el llibre, preguntant el que no s’enten i tenint totes les activitas corregides que heu realitzat, és suficient
També us puc posar un prexamen en el bloc.
En relació a la teva pregunta la sang està en equilibri isosmòtic amb el medi extracel·lular, ni és hipertònica ni hipotònica. Ja s’encarreguen els ronyons de controlar la isosmosi. Per tan les cèl·lules sempre tenen la mateixa isosmocitat que el medi i ni pateixen plasmòlisi ni turgència.
a10
Ja vaig pel Constituents del medi intern, pero del sèrum només diu que es un líquid grogós que sura damunt el coàgul, res més, no diu de qué està fet ni per a qué serveix.
Ja va bé saber el número normal de eritròcits/leucòcits/plaquetes a la sang per mm cúbic, no ?
Fa falta saber els noms de les cèl·lules precursores de les plaquetes,leucòcits i eritròcits (pàg.17) ?
El sèrum no és més que el plasma sense el fibrinògen. Com que el fibrinogen és molt abundant en el plasma i no és gens important respecte a la resta de components solubles que conté com les hormones, anticossos, sals, nutrients i moltes altres proteïnes plasmàtiques de la sang, se li dona molta més importància al sèrum (de fet en els laboratoris no es treballa amb plasma sinò amb sèrum) ja que al no tenir el fibrinogen, totes les altres molècules queden més concentrades. Aixi doncs plasma i serum és el mateix, tan sols que en el serum no hi ha el fibrinogen.
En relació al nombre de eritròcits, leucòcits i plaquetes s’ha de saber, s’ha de ser capaç d’interpretar un hemograma, en relació a malalties com l’anemia, leucèmia o d’una resposta immunitària contra un agent infecciòs que modifiquen l’homeòstasi del sistema. Tan sols s’ha de saber quants leucòcits hi ha per ml (aproximadament el volum de mig dit petit) i després la relació amb el eritròcits (1:1000) i les plaquetes.
Xavi peor el nombre de leucòcits, eritròctis i plaquetes el llibro no ho expressa en ml, ho fa en mm3, dóna igual no com ho expressem ?
I, una última cosa, ja que has afegit al control el tema de procreació però has dit que era molt llarg, podries posar els punts que poden sortir?
En els laboratoris es treballa amb ml, fiixa’t en l’hemograma de principi de curs que us vaig lliurar, es de l’Hospital Universitari Germans Trias i Pujol. 1 ml és més útil perquè equival al volum de mig dit petit de la mà. En canvi 1 mm3 que és un microlitre és una quantitat molt petita que en els laboratoris només s’utilitza per fer biologia molecular on es fan servir quantitats molt petites de substàncies, volums, etc. Per tant, com que estem treballant en Biologia cel·lular s’usan volums més grans que el mm3. D’altra banda ja que la unitat en el SI internacional de volum és el litre, és més ortodox utilitzar ml, i després està el fet de les raons abans exposades. Si vas a un labortori i els dius tantes cèl·lules per mm3 o 233 mm3 de NaCl 0.15N, et diran moltes vegades al parlar amb tècnics: quan és això en ml?.
En relació al que entra en l’examen ja ho he respòs en el peúltim post, fins la pàgina 165, fisiologia sexual de l’home.
see you
Però al llibre ho expressa en mm3, no tindrem més remei quefe canvis d’unitats no ?
I la relació de leucòcits i eritròcits sí que se que es 1:1000, però la relació de leucòcits i plaquetes quina és ?
I la fisiologia sexual de l’home ja no surt al control no ?
I per cert, has anat fort amb les preguntetes no profe?
esto es lo del examen de mañana?? si no me sale ni cn el libro XD t vas a cepillar a toda la clase XD esto es d locos XD espero q existan los milagros xq si no jejjeeje menos mal q me tomo la vida bien alegre yo XD
ala cuidaros chavales!!
mañana saldremos todos d clase … jjejejeje enfin espero q esto sea una broma XD
Victor !!!! si que sale al libro lal menos la 1º pregunta yo me la se,, buscala que en la 1º pag sale ! =)
Activitats 1 del llibre, tema 1 corregides. Esto no me lo has devuelto q t lo entregue no puedo ponerlo en el dosier ni consultar la correcion :S
I love you gente de la clase abla vuestro delegado y defensor Victor!! ^^ jejeje
Jajajaja si victor esto es de locos.. y de broma me parece que nada
🙂
yo llevo toda la tarde currandomelo buscando x interned y todo pero casi no consigo nada… esto me desanima ya encima q no he dormido casi nada y me estoy sobando cn la maldita cafetera aki al lado y a mi no me gusta el cafe XD
ana pilla mi msn asi nos consultamos ahora voy a sacar al perro luego t doy a aceptar
cuervo_d_la_sangre_bdn@hotmail.com
Victor me resulta imposible conectarme.
Xavi, el llibre es contradiu, per una banda diu que l’osmosi, al ser un transport passiu es mou a favor del gradient (de major concentració a menor concentració.) Però, per altra banda, a la p.13 diu que l’aigua circula des del lloc on hi ha una concentració menys concentrada a una altra de major concentració, en qué quedem :S ?
super idea!!! si la nota en vez del examen se basa en la entrega de estas preguntas?? xq d un dia a otro… ya sabemos q pasara
yo es x ir dando ideas ^^
ana creo q se tu pregunta:
en el primer parrafo de la difusio qq pone “…és el transport de molecules d’una substancia des d’un lloc on la concentracio es mes elevada a un altre on no ho es tant…” creo q se refiere al repartirse las moleculas en un mismo recipiente mezclandose x toda el agua y en lo de la osmosi son dos recipientes donde el azucar no puede pasar x el filtro y se reparte el agua.
creo q es eso
tampoco t fies mucho XD
Profe la pregunta numero cinco esta un poco liada lo q enseña son proteinas verdad?? suyas para q le reconozcan o de algun agente externo para dar la alarma a las de classe 2 no es eso??
aparece xavi!!!
Tranquils, tranquils. La maite m’ha dit que estaba xupat.
Calma, aqui no se desanima nadie. A ver quereis ir al examen i mirar-vos les respostes.
Mitja hora per sopar i guelvo. estoy en el post de 20 preguntes pre-examen
1º 1000 mm3= 1 ml
2º relació plaquetes/leucòcits fes la divisió i arrodoneix.
3º moltes preguntes estan al llibre i altres als vostres apunts
4º en relació al gradient, no es contradiu. De major a menor concentració. Pot passar el sucre per la membrana? no. S’ha d’equilibrar? si. Pot passar l’aigua per la membrana? Si. Passa? Si. El tema és que l’experiment que tu veus és el resultat de saber que les substàncies circulan a favor de gradient, i per tant s’han inventat unes membranes per separar substancies. En aquest cas és un experiment que aprofitant-se d’aquest propietat la utilitza per aconseguir l’inrevés. Si el porus de la membrana tingues una mida superior a la del sucre, no passaria l’aigua sino el sucre a favor de gradient.
Estaré al post de 20 preguntes d’aqui mitja hora. Tinc gana