Els cargols

Un dels cargols més coneguts és el cargol de terra (Helix Aspersa).

La closca és de color marronós amb franges més fosques. Pot arribar a fer entre 20 i 40 mm segons les zones.
Menja fulles tendres i sucoses, especialment quan estan humides per la pluja o la rosada nocturna.
Tot i que el cargol té els dos sexes, cal que s’aparelli per produir-se la fecundació.
Posa els ous (entre 10 i 100) en un forat d’uns 7-8 cm que excava al terra.
Les cries neixen un mes després i van creixent lentament.
Viuen en molts llocs diferents; els podem trobar tant en horts com en conreus.
S’amaga sempre que les condicions no són favorables. Surt quan hi ha humitat i s’arrossega sobre el seu peu deixant anar una bava llefiscosa que li permet desplaçar-se lentament.
Viu uns 4 o 5 anys.
És molt apreciat per la seva carn. És cultivat en granges de cargols.

Les cargolines (Theba pisana) són petits cargols de coloració més blanquinosa.

Les cargolines s’enganxen a les tiges del fonoll i d’altres plantes de secà. Ho fan per no perdre humitat. Poden estar en aquest estat fins que canviï el temps.

Cliqueu aquí per veure una col·lecció de fotos de cargols

cargols.jpg

Fitxa de treball en Word: cargol03.doc

Quant a Ferran

Mestre jubilat, aprenent de naturalista i col·laborador de Biodiversidad Virtual i del CBMS (Catalan Butterfly Monitoring Scheme) a l’itinerari d’Alòs de Balaguer.
Aquest article ha estat publicat en cargols, mol·luscos. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

10 respostes a Els cargols

1. Virginia diu:

Salutacions!
    Els vostres blocs els he escollit com a blocs solidaris. Podeu llegir l’article i us animo a seguir la cadena:

2. Gonzalo diu:

Ferran, felicitats pel bloc i per les fotografies.

3. Silvia R Silvia R diu:

Hola!!!!!!
    Ferran són genials les fotos. La meva classe de P4 es diu CARGOLS i he utilitzat les fotos per fer una sessió Tic, als nens els hi ha agradat molt!!!
    Records per a tota l’escola

Silvia – del CEIP JOAN SALVAT I PAPASSEIT

4. Sther diu:

Unes fotografies fantàstiques per il.lustrar tot el que contes sobre la natura i aprendre d’ella. Gràcies per compartir-ho amb tots nosaltres.

Salutacions.

5. Kevin diu:

hola, esos caracoles son muy guapos, jeje

6. Hola,

Et felicito pel teu bloc. És un quadern naturalíctic molt didàctic i ben il·lustrat.
    Continua així.

Salutacions,
    Daniel

7. Ana diu:

Hola Ferran,
    No esperava trobar-te buscant cargols i mira per on, apareixes amb un munt de fotos d’ells, per cert, precioses. Felicitats pel teu bloc, és magnífic!
    Per cert, són totes les fotos fetes per tu?

8. fturmo diu:

Hola, Anna.
    Totes les fotos del bloc són meves; de fet en tinc moltes més, però actualment no tinc massa temps pel bloc.
    Espero poder-hi tornar a treballar més endavant.
    Sé que l’utilitzen molts alumnes pels seus treballs escolars i això és molt interessant.
    També en tinc moltes més de cargols. Si t’interessen, ja en parlarem.

9. oscar diu:

Aquets cargols són molt macos

10. fturmo diu:

Gràcies, Óscar. Observar els cargols a la natura després de la pluja és tot un espectacle.
    Salutacions.