RACÓ 1:
CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA
PRESENTACIÓ I CLASSIFICACIÓ DELS NOSTRES NOMS
Temps: 30 minuts.
Grup: 12 infants (rotllana)
Tipus d’activitat: De desenvolupament
Àrea curricular: Comunicació i llenguatges.
Continguts:
Presentació dels noms del grup de nens i nenes.
Diferències entre els noms.
Les lletres i el seu so.
Classificació de noms segons la lletra d’inici.
Escriptura del propi nom.
Objectius:
Prestar atenció a les característiques dels noms (quantitatives i qualitatives) per comparació entre noms.
Classificar noms segons la lletra d’inici
Conèixer i reconèixer diferents sons i lletres.
Reconèixer les lletres del propi nom i dels altres.
Descripció:
-En rotllana presentem els noms de cada alumne amb el suport visual d’unes targetes. Barregem els noms i cadascú ha de repartir el nom del nen o nena que li hagi tocat.
– A la rotllana classifiquem els noms segons la lletra d’inici.
– Juguem a escriure el nostre nom amb lletres magnètiques i pissarretes, si en sabem d’altres noms també els podem escriure.
– Repassem el nostre nom amb fulls plastificats i retoladors Villeda.
– Activitat a la PDI, busquem i encerclem el nostre nom després el reproduïm amb el model.
També ho podem fer amb la tauleta de llum.
Material:
-Targetes amb el nom de cada alumne.
-Pissarres i lletres magnètiques.
-Full plastificat amb el nom de cada alumne per repassar per dins les lletres.
-Retolador Villeda.
-Tovalloletes
-Taules de llum.
-Lletres de plàstic.
Registre: Diari d’observació.



RACÓ 2: BINGO DE LLETRES
Temps: 15 minuts.
Grup: 4 infants
Tipus d’activitat: De desenvolupament
Àrea curricular: Comunicació i llenguatges.
Continguts:
Reconeixement oral de la lletra (so-grafia)
Reconeixement visual de la lletra
Objectius:
Reconèixer oralment la lletra (so)
Relacionar el so amb la grafia
Discriminar auditivament de la lletra
Discriminar visualment la lletra entre d’altres.
Descripció:
La mestra treu una lletra d’una bossa i diu el seu so. Cada infant ha de buscar en la seva cartilla si té aquella lletra.
Si la té, ha de col·locar la fitxa a sobre de manera que quan tingui totes les lletres pot “cantar bingo”.
En el cas que algún nen no pugui fer la discrimianció auditiva io relacionar-la amb al seva grafia, se li ajuda ensenyant la lletra i així poder discriminar la seva grafia entre les que té a la cartilla.
Material:
-lletres imantades
-bossa per guardar lletres
-fulls (cartilles) per cada nen amb diferents grafies.
-fitxes ( o boletes de plastilina)
Registre: Diari d’observació.
https://view.genial.ly/5fa3e2e9cb9a580cfa4a2674/interactive-content-bingo-de-letras
RACÓ DE GEOMETRIA:
A P3 continuem aprenent figures geomètriques.
Ens hem adonat que a l’escola em tenim moltes.
Hem preparat les tauletes i hem sortit per tota l'escola.
Les hem buscat i els hi hem fet una fotografia amb les tauletes.
Quantes hem trobat!!!


RACÓ : PUZLES AMB LA PDI
Temps: 30 minuts aprox.
Grup: Tot el grup d’ alumnes
Tipus d’activitat: Joc individual
Àrea curricular: Comunicació i llenguatges.
Objectius:
Identificar les formes
Reconèixer les figures amb diferents posicions i mides