RACONS A EDUCACIÓ INFANTIL
A Educació Infantil, el treball per projectes i el treball per racons es combina amb un treball més sistemà tic per millorar l’aprenentatge de la llengua, les matemà tiques i l’autonomia de l’Infant. Les activitats estan encaminades a l’assoliment de les capacitats que marca el currÃculum.
Contextualització del treball per Racons.
Els racons a P3 es realitzen una tarda a la setmana durant el primer i tercer trimestre; durant les 15h i les 16.15h. Es realitzen en 4 espais diferents amb 4 professionals (tutores, especialista d’anglès i Mestre de Psico). Els grups són heterogenis i internivell d’uns 12 nens i nenes.
Objectius del Treball per Racons
• Atendre els infants de manera personalitzada.
• Respectar els interessos personals.
• Respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.
• Potenciar l’ús dels diferents llenguatges; matemà tic, lingüÃstic, plà stic.
• Potenciar la descoberta d’un mateix.
• Afavorir ritmes de treball i d’ordre.
• Considerar l’Infant com un ésser actiu que realitza els seus aprenentatges mitjançant els sentits i la manipulació.
• Crear espais per aconseguir que tots els infants tinguin les mateixes oportunitats i manipulin i coneguin els diferents materials disponibles.
• Experimentació amb tècniques audiovisuals bà siques.
• Utilització d’instruments tecnològics (TIC) i del llenguatge audiovisual com a mitjà de comunicació, per enregistrar, escoltar i parlar.
• Atendre de manera ajustada als nens i nenes amb necessitats educatives especials.
Rol del mestre/a
• Estimular la participació activa dels infants i observar la dinà mica de cada racó per tal d’equilibrar les seves intervencions.
• Si fos necessari, el docent jugarà amb els infants per estimular-los i per assegurar-se que han entès les normes del joc.