Mssaman amb poma (marroquí)

En el taller del dimecres, les mares marrquines han fet uns pastissets molt bons. Mireu com:

INGREDIENTS:

  • 1kg de farina
  • llevat de massa mare
  • 2 cullerades peties de sucre
  • 2 cullerades peties de sal
  • 4 cullerades grosses de sèmola
  • 1 sobre de vainilla
  • 1/2 cullerada petita de sobre de llevat per a pastís
  • oli i mantega
  • 5 pomes

img_1224 img_1225  img_1240  img_1241

Primer, barregem la farina, amb 1 cullerada petita de llevat de pa, 2 cullerades petites de sucre i 2 cullerades peties de sal. Amassem bé amb les mans fins que quedi una pasta. Després comencem a treballar la massa, a sobre el marbre, estirant-la fins que quedi compacta. La podem enfilmar per tal de que no agafi aire i la reservem.

img_1229  img_1230  img_1231  img_1233

Mentrestant, podem anar pelant les pomes. Els hi treiem la pela i fem foral al mig. Escalfem la mantega al micro fins que es desfaci. Preparem una barreja de 4 cullerades grans de sèmola, 1 sobre de vainilla i 1/2 cullerada petita de llevat per pastissos.

img_1253 img_1236-1  img_1240

Ara agafarem la massa i, per trossos, l’estirarem, donant copets per treure les bombolles. A mida que l’estirem, també l’anem doblant, com si es tractés d’un sobre. A mida que l’anem doblegant, també es tira oli i la barreja de sèmola, així totes les parts seran ben gustoses. Es molt fàcil!

img_1255    img_1257  img_1261  img_1262

Un cop tenim les porcions fetes, anem a col·locar la poma. Primer l’ensucrem una mica i la posem al mig. Tanquem altre cop, com si fos un sobre.

 

 

img_1263  img_1265 img_1267 img_1271

img_1272  Hi podem colocar algun fruit sec al mig. Podem posar una mica de mantega amb l’ajuda d’un pinzell.

img_1274

 

I ja les tenim a punt per coure! 10 minuts a 180º de temperatura. Intentem que primer es faci la part de sota, així estarà més cruixent.

 

img_1277

Decorem amb mèl i una mica de sèssam.

Bon Profit!!

img_1279  img_1282

Go to Top