Science in our schools és un projecte eTwinning del IES Sòl-de-Riu d’Alcanar amb alumnat de 4rt ESO, coordinat per en Florenci Sales Vilalta. En aquest projecte, cada centre participant va aprofitar, d’una banda, per treballar continguts curriculars específics i de l’altre per fer tasques comunes, on tots els centres treballaven els mateixos temes i després posaven en comú els resultats. Continue reading
IES Jaume Callís, una aposta decidida per Europa i eTwinning
L’alumnat de 1r de Batxillerat C de l’IES Jaume Callís de Vic, amb el guiatge de la seva professora, Marta Pey, ha aconseguit un nou segell de qualitat amb el seu projecte European Lab, una webzine on han creat més de 120 articles juntament amb alumnes italians, polacs i grecs. La revista virtual ha tractat temàtiques que interessen al jovent tals com medi ambient, educació, esport, música, drogues… Continue reading
Uniting Through Legends, segell de qualitat i ús del xat
La Cristina Grau del CEIP Ramon Macip-Dolors Granés comparteix amb nosaltres una reflexió que ens fa entendre perquè un projecte curt, Uniting through Legends, acaba d’aconseguir el novè segell de qualitat eTwinning català, segon per a aquesta professora.
El projecte consistia en escriure, il·lustrar i posar música a llegendes que l’alumnat seleccionava. Cada presentació era responsabilitat de tres centres: Un centre s’ocupava del text, un altre dels dibuixos i el tercer era responsable de posar música a la presentació. Tota la seva feina es troba en el TwinSpace. Hi han participat 7 centres europeus. Els nens i nenes catalans són de 5è.
YMCA i eTwinning
Els Village People ens van fer ballar i cantar a finals dels anys 70 i ens van acostumar a una innovadora estètica i forma d’entendre el món.
L’alumnat del CEIP Ramon-Macip Dolors Granés, entusiasta i treballador com el seu professorat, ens ha fet arribar aquest arxiu de so. Fent servir la música de la famosa cançó YMCA el seua socis italians han creat la seva pròpia lletra per parlar dels avantatges d’eTwinning i saludar als seus associats; els alumnes portuguesos han fet els arrengaments i l’alumnat català s’ha encarregat de cantar-la.
La cançó reflecteix un entusiasme contagiós al que ja ens té acostumats aquesta escola, que no deixa de sorprendre’ns a tots amb la seva capacitat d’integrar les TAC i fer del dia a dia a l’aula una aventura increïble.
Moltes gràcies per compartir el seu entusiasme amb nosaltres!
L’alumnat de l’IES Thalassa parla de les seves aficions
Com a part de la seva activitat en el projecte How many European Youths Combat Boredom, l’alumnat de l’IES Thalassa parla de les seves aficions en aquest simpàtic vídeo, fent servir un quadre del Van Gogh com a fons.
Why Learn a New Language?
Li hag d’agrair al Tom Magire, que últimament dinamitza la web d’APAC, haver descobert European Portfolio el bloc de la Montse, una professora d’anglès de l’IES Joan Oró, de Lleida.
A European Portfolio he trobat aquest vídeo, magnifica defensa de la importància del coneixement i el multilinguísme. Va acompanyat d’una unitat didàctica per a principiants que us pot ser molt útil.
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/zWSbhxKbfnY" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
El metro de París
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/AF-KagTq7qY" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
La meva amiga Brigitte Lundin m’ha enviat aquesta petita escena del metro de Paris.
Heu pensat que la gent al metro sempre fa cara de cansada? Jo, sovint. Aquest vídeo em contradiu i demostra el que ja sabem i sovint oblidem: que l’increïble pot passar on menys ho esperem. És magnífic!
Segell de qualitat per a l’IES Montserrat
La Núria Batlle i el seu alumnat de 2n ESO han aconseguit un segell de qualitat amb el seu projecte Exchange IES Montserrat – Ulenhofcollege, agermanats amb l’Ulenhofcollege d’Holanda.
L’agermanament era la continuació de la feina feta el curs anterior, on l’alumnat va fer servir el xat i el fòrum per conèixer-se i crear equip.
Continue reading
Fer sevir blocs a l’aula
Aquesta magnífica experiència d’Anibal de la Torre us pot ser molt útil si esteu fent servir blocs per els vostres agermanaments eTwinning.
L’Anibal s’atreveix amb una avaluació seriosa del que demana assignant un 40% de la nota als blocs individuals dels alumnes, permet que els facin servir per temes personals, fa servir google reader per estar al dia de les novetats en els blocs i ha creat un google groups amb totes les contes de gmail que va fer crear als alumnes.
Però millor si ho llegiu vosaltres mateixos!
Què és el RSS i com fer ho servir
He trobat aquest vídeo al lloc d’Internet en el Aula, que cada dia m’agrada més.
Si aneu a YouTube també el trobareu en anglès, francès i altres llengües.
Continue reading