Science in our schools – El primer segell de qualitat per un intercanvi en ciències

 alcanar.JPG

Science in our schools és un projecte eTwinning del IES Sòl-de-Riu d’Alcanar amb alumnat de 4rt ESO, coordinat per en Florenci Sales Vilalta.  En aquest projecte, cada centre participant va aprofitar, d’una banda, per treballar continguts curriculars específics  i de l’altre per fer tasques comunes, on tots els centres treballaven els mateixos temes i després posaven en comú els resultats. Continue reading

IES Jaume Callís, una aposta decidida per Europa i eTwinning

vic_europa.png

L’alumnat de 1r de Batxillerat C de l’IES Jaume Callís de Vic, amb el guiatge de la seva professora, Marta Pey, ha aconseguit un nou segell de qualitat amb el seu projecte European Lab, una webzine on han creat més de 120 articles juntament amb alumnes italians, polacs i grecs. La revista virtual ha tractat temàtiques que interessen al jovent tals com medi ambient, educació, esport, música, drogues… Continue reading

Uniting Through Legends, segell de qualitat i ús del xat

unitingthrulegends.png

La Cristina Grau del CEIP Ramon Macip-Dolors Granés comparteix amb nosaltres una reflexió que ens fa entendre perquè un projecte curt, Uniting through Legends, acaba d’aconseguir el novè segell de qualitat eTwinning català, segon per a aquesta professora.

El projecte consistia en escriure, il·lustrar i posar música a llegendes que l’alumnat seleccionava. Cada presentació era responsabilitat de tres centres: Un centre s’ocupava del text, un altre dels dibuixos i el tercer era responsable de posar música a la presentació. Tota la seva feina es troba en el TwinSpace. Hi han participat 7 centres europeus. Els nens i nenes catalans són de 5è.

Continue reading

YMCA i eTwinning

etwinning_ymca.png

Els Village People ens van fer ballar i cantar a finals dels anys 70 i ens van acostumar a una innovadora estètica i forma d’entendre el món.

L’alumnat del CEIP Ramon-Macip Dolors Granés, entusiasta i treballador com el seu professorat, ens ha fet arribar aquest arxiu de so. Fent servir la música de la famosa cançó YMCA el seua socis italians han creat la seva pròpia lletra per parlar dels avantatges d’eTwinning i saludar als seus associats; els alumnes portuguesos han fet els arrengaments i l’alumnat català s’ha encarregat de cantar-la.

La cançó reflecteix un entusiasme contagiós al que ja ens té acostumats aquesta escola, que no deixa de sorprendre’ns a tots amb la seva capacitat d’integrar les TAC i fer del dia a dia a l’aula una aventura increïble.

Moltes gràcies per compartir el seu entusiasme amb nosaltres!

twinning_compress.mp3

Why Learn a New Language?

Li hag d’agrair al Tom Magire, que últimament dinamitza la web d’APAC, haver descobert European Portfolio el bloc de la Montse, una professora d’anglès de l’IES Joan Oró, de Lleida.

A European Portfolio he trobat aquest vídeo, magnifica defensa de la importància del coneixement i el multilinguísme. Va acompanyat d’una unitat didàctica per a principiants que us pot ser molt útil.

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/zWSbhxKbfnY" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

El metro de París

[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/AF-KagTq7qY" width="425" height="350" wmode="transparent" /]La meva amiga Brigitte Lundin m’ha enviat aquesta petita escena del metro de Paris.

Heu pensat que la gent al metro sempre fa cara de cansada? Jo, sovint. Aquest vídeo em contradiu i demostra el que ja sabem i sovint oblidem: que l’increïble pot passar on menys ho esperem. És magnífic!

Fer sevir blocs a l’aula

Aquesta magnífica experiència d’Anibal de la Torre us pot ser molt útil si esteu fent servir blocs per els vostres agermanaments eTwinning.

L’Anibal s’atreveix amb una avaluació seriosa del que demana assignant un 40% de la nota als blocs individuals dels alumnes, permet que els facin servir per temes personals, fa servir google reader per estar al dia de les novetats en els blocs i ha creat un google groups amb totes les contes de gmail que va fer crear als alumnes.

Però millor si ho llegiu vosaltres mateixos!