l’eTwinning Corner i Marta Pey – European Lab

europeanlab.png

Escrit per la Marta Pey

La meva intenció en venir a presentar el meu projecte a les jornades APAC d’enguany és la de donar a conèixer aquesta eina als professors de llengües estrangeres.

ETwinning, és doncs, una eina molt útil per tal que els alumnes puguin posar en pràctica els seus coneixements de la llengua que estan aprenent, d’una manera dinàmica, engrescadora, motivadora i innovativa a l’hora.

És molt fàcil trobar altres professors a tot Europa interessats en treballar col.laborativament en un projecte on els alumnes puguin fer servir l’anglès com a llengua vehicular. Només es tracta de que els diferents socis es posin d’acord… i a treballar!

No cal que sigui un mega projecte. És aconsellable començar fixant-se uns objectius a curt plaç i massa ambiciosos. Un cop s’entra en la dinàmica, després tot és molt més fàcil.

Hi ha professors que involucren a altres professors d’altres matèries, n’hi ha que treballen només amb un grup reduït d’alumnes… Les possibilitats són moltes i això és un dels grans avantatges que eTwinning té: no hi ha la rigidesa i burocràcia d’altres projectes europeus com el Comenius, sinó que et dóna molta llibertat a l’hora de fixar-se objectius, programar els continguts, calendari… i també de poder anar modelant i canviant el projecte un cop ja començat.

“European Lab” (=Laboratori Europeu) és el nom del projecte. Va ser creat per l’escola italiana per tal de convertir-se en un lloc de trobada per alumnes interessats en temes sobre Europa. Es tracta, doncs, d’un laboratori virtual on alumnes i professors de diferents països es poden trobar i treballar junts. Està obert a tothom interessat; de fet es tracta d’involucrar a quants més països millor.

El meu projecte no és un gran projecte, és el primer; tot just porto treballant amb ell des de finals d’octubre del 2007. Es tracta de la creació d’una webzine on els alumnes de diferents països publiquen articles sobre un tema en concret cada mes. També hi ha un blog associat on els alumnes, lliurement fan els seus comentaris sobre els articles de la webzine. Hi prenem part escoles d’Itàlia, Grècia i Polònia.

Els temes a tractar són diversos i intentem que els alumnes se n’adonin que tot i ser de diferents països, els joves tenen interessos, preocupacions, estils de vida… molt semblants. Al cap i a la fi tots som europeus. Així treballem el que es diu “la dimensió europea”: acostar Europa, tan desconeguda pels nostres nois/es.

Els temes dels fòrums, que abans debatem a classe, estan encarats a que els alumnes reflexionin sobre diferents aspectes de la realitat europea, ja sigui la ciutadania europea, la Constitució, l’entrada de nous membres a la Unió…

Espero doncs, que aquest dossier sigui d’utilitat a tothom que estigui interessat en treballar amb eTwinnig, utilitzant les TIC a l’aula, coneixent a noves persones i integrant l’ensenyament d’idiomes d’una manera integral i realista a l’aula.

Veure el dossier sencer etwinninlab.pdf

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *