Segones jornades de WebQuests

Van tenir lloc el dissabte 29 de març de 2008, a Barcelona.

La primera sessió va ser una magnífica presentació sobre les Intel·ligències Múltiples i les WebQuests, a càrrec de la Núria Alart i la Carme Barba. La Núria va mostrar el que feia a la seva aula i va donar bons exemples sobre activitats que podem fer que impliquen intel·ligències que sovint no es treballen prou als centres.

Seguidament va tenir lloc l’acte de benvinguda de les jornades i ens van presentar el curs virtual D109: WebQuests: Una Metodologia per treballar amb Internet a l’aula. Aquest curs està dintre de l’oferta de cursos telemàtics del Departament d’Educació

La Conferència del Jordi Adell, de Centre d’Educació i Noves Tecnologies de la Universitat Jaume I de Castelló ens va parlar de la rellevància de les WebQuests per a la web 2.0. Va començar descrivint el que és la web 2.0:

  • Web com a plataforma (que es pot fer servir en qualsevol lloc i a qualsevol hora)
  • usuari = prosumidor productor i consumidor alhora
  • Aprofita la intel·ligència col·lectiva (Folksonomies – Delicious, Flickr)
  • Quan més gent la fa servir, més valor té
  • Personalització – serveis a la carta
  • crea xarxes socials i connecta persones (Web 1.0 = biblioteca / web 2.0= biblioteca + àgora) – la web 2.0 no és una revolució tecnològica, sinó social.

D’acord amb en Tom March, Les WebQuests s’adapten a la web 2.0 donat que ofereixen

  • Nous continguts
  • nous artefactes a crear
  • noves eines de treball en xarxa
  • noves formes de publicar i compartir

Finalment, va enumerar algunes de les eines que considera més útils:

  • Animoto: vídeo a partir de fotografia i musica
  • Slidecast, dintre d’slideshare ara és possible publicar vídeos
  • Pageflake: una espècie de igoogle
  • Studenttube: wiki de vídeos d’alumnes
  • wikispaces: està creixent molt i ara perment incrustar qualsevol cosa
  • Tubestudent: vídeos d’alt nivell
  • GoogleMap mania – mash ups and tools

A la tarde, en Ramón Barlam, professor d’aula d’acollida i aula oberta, va parlar de WebQuests i multiculturalitat, Va distingir dues formes de treballar les WebQuest per a la integració de l’alumnat nouvingut.

  • Per què aquest alumnat es familiaritzi amb l’entorn ( fan un crèdit de síntesi especial per a l’alumnat nouvingut de primer any amb aquest objectiu)
  • Per què l’alumnat ordinari es sensibilitzi del fenomen i evitar actituds racistes

Algunes idees que ens va transmetre i que vaig trobar interessants són:

  • Fer sevir la vikipèdia amb alumnat nouvingut – els articles sobre un mateix tema en diferents llengües estàn enllaçats, el que permet a l’alumnat buscar-ho en la seva llengua
  • FM Atlas – Vídeos que s’afegeixen a Google Maps

A la tarde, en Fernando Garcia Paez del CEIP San Walabonso de Niebla, Huelva, ens va parlar de la seva aventura com a centre TIC amb les WebQuests. Va fer referència a ACOT o les fases de la integració de les TIC a l’aula que va definir com:

  • Accès
  • Adopció
  • Adaptació
  • Agrupació
  • Innovació

Una jornada molt profitosa!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *