e-guide – Nou segell de qualitat pel CFA Lluís Castells de Sant Boi

 eguide.png

No és facil trobar socis dintre d’eTwinning per a un projecte d’agermanament entre escoles d’adults. Tanmateix, en Manel Rius ja ens te acostumats a uns projectes magnífics, que ens demostren que dintre d’eTwinning es poden fer moltes més coses que no ens pensem.

Aquest projecte amb Polònia, basat en un bloc i una webzine,  partia d’uns objectius clars, senzills i ajustats a les característiques dels alumnes a qui anava dirigit. El seu secret és, sense cap dubte, que s’ha dut a terme entre dos centres de característiques similars.

Els coordinadors han sabut, també, ajustar el format i la metodologia al llarg del projecte. El bloc inicial és una mica desendreçat i pateix una certa manca de visualitat, encara que te l’enorme encert organitzatiu de donar una pàgina a cada alumne, l que permet saber el que han fet cadascun dels participants, que han anat pujant les seves contribucions. En el webzine la feina feta s’ha pogut estructurar, te més vistositat i ordre i mostra que la planificació de tasques entre totes dues aules va ser plenament conjunta.

L’objectiu del projecte era crear una guia amb informació sobre els dos paisos i les ciutats de Barcelona i Bialystok. L’alumnat, gent adulte, joves i jubilats,  han intercanviat informació sobre història, els llocs que val la pena visitar, coses a fer els caps de setmana, celebracions, receptes de cuina tot donant a l’alumnat fent servir l’anglès com a llengua de comunicació i integrant les TIC, tot i que no són, certament, nadius digitals.

Tot i que el projecte volia centrar-se, inicialment, en un bloc, es va considerar que aquest no era prou per fomentar la col·laboració, i es va optar per afegir la revista virtual.

Les conseqüències més destacables  d’aquest projecte pel que fa al centre són que aquest s’ha plantejat crear “racons TIC” a les aules  i fer servir blocs per a compartir informació útil entre alumnat de classes diferents, com enllaços i activitats.  Pel que fa a l’alumnat, aquesta segona oportunitat d’acabar els seus estudis els hi ha permés donar sentit a l’anglès com a llengua d’informació, convertir-se en immigrants digitals i reforçar l’assoliment de competències clau, tot buscant informació, mirant declassificar-la, de discernir, comentar, donar la seva opinió…

Els dos responsables del projecte, en Manel i la seva sòcia de Polònia, la Renata, s’estan plantejant ara un projecte Grundtvig… Endavant!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *