Característiques dels projectes eTwinning
A diferència del projectes Comenius, els projectes eTwinning no passen cap filtre per ser aprovats ni suposen que el professor adquireixi cap compromís més enllà del de fer alguna activitat amb el seu centre germà. El paper dels Serveis Nacionals és només garantir la veracitat de les dades que el propi centre aporta, preservar la seguretat de l’entorn virtual on el projecte es desenvolupa i donar suport.
Per aquest motiu, no podem considerar els projectes eTwinning mereixedors de cap mena de certificació de recerca educativa o innovació, per se.
eTwinning ofereix als centres més actius la possibilitat de demanar el segell de qualitat eTwinning per als seus projectes, que en el cas de Catalunya concedeix el Servei Nacional de Suport, juntament amb el Departament d’Educació.
No hi ha límit pel que fa als segells de qualitat que es concedeixen, però sí uns criteris clars i consensuats, tant a nivell europeu com estatal i uns medis i procediments per dur a terme aquesta avaluació. Els projectes amb segell de qualitat eTwinning es poden considerar mereixedors de certificació i reconeixement per part del Departament d’Educació.
Qui pot demanar aquesta acreditació?El professor promotor, el que va endegar el projecte, que ja és qui consta en el segell de qualitat eTwinning.